در حال بارگذاری ...

تجهیز تمام راه های شریانی به دوربین ثبت تخلف تا سال ۹۸


طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و شبکه سیر مسافری دو طرح مهم و اصلی سازمان راهداری هستند که با انجام این طرح‌ها بهره‌وری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تجهیز همه راه‌های شریانی کشور به دوربین ثبت تخلفات تا سال ۱۳۹۸ گفت : تا به امروز بیش از یک‌هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های شریانی کشور نصب شده است .

داوود کشاورزیان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ، همه راه‌های شریانی کشور تا سال ۱۳۹۸ مجهز به دوربین ثبت تخلفات خواهد شد ، افزود : تا به امروز بیش از یک‌هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های شریانی کشور نصب شده و طبق برنامه‌ریزی قرار است همه راه‌های شریانی کشور ، این مهم محقق شود .

وی با یادآوری اینکه پارسال ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های شریانی کشور نصب و طی امسال نیز همین تعداد دوربین در این راه‌ها نصب خواهد شد ، ادامه داد : بی‌شک ، یکی از اولویت‌های این سازمان ، بحث ارتقای ایمنی جاده‌ها است که برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند باعث ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی شود که برای برداشتن گام‌های بلند در این راستا ، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای ارتقای جاده‌های استان زنجان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است .

این مقام مسئول در ادامه به روند نوسازی ناوگان فرسوده در کشور اشاره و با تاکید بر اینکه مالکان خودروهای بیش از ۳۵ سال عمر نسبت به نوسازی خودروی خود با تسهیلات ۹ درصدی اقدام کنند ، اظهار کرد : یکی از فاکتورهای مهم در روند اجرایی این طرح ، بحث واقعی شدن قیمت سوخت است ؛ چرا که در صورت عدم تحقق این موضوع ، مالکان خودروهای فرسوده رغبت چندانی برای انجام این کار نخواهند داشت .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان بخش حمل و نقل کشور از محل ماده ۱۲ بوده و بخشی از هزینه‌های نوسازی نیز توسط وزارت نفت پرداخت می‌شود ، خاطرنشان کرد : باید ابزاری برای ترغیب صاحبان خودروهای فرسوده جهت نوسازی خودروی خود وجود داشته باشد که یکی از این ابزار می‌تواند اضافه کردن هزینه خودروهای فرسوده متناسب با سوخت مصرفی و آلودگی در محیط زیست باشد .

 

 

‌نوسازی ناوگان‌ کالا و اجرای شبکه سیر مسافری دو هدف برای رشد بهره‌وری‌

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت : طرح‌های «نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا» و «اجرای شبکه سیر مسافری» دو طرح با اولویت و اصلی سازمان راهداری است که با اجرای آنها ، بهره‌وری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت . تهیه و نصب تجهیزاتی مانند گاردریل و نیوجرسی که ارتباط مستقیم به ایمنی راه‌ها دارند یکی از اصول مهمی است که باید بیش از گذشته مود توجه ویژه قرار گیرد‌ .

وی طرح‌های زیربنایی انجام شده و همچنین پروژه‌های متعددی که در حوزه حمل‌ و نقل جاده‌ای آغاز شده است را در راستای اهداف سازمان راهداری دانست و گفت : طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و شبکه سیر مسافری دو طرح مهم و اصلی سازمان راهداری هستند که با انجام این طرح‌ها بهره‌وری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت .

کشاورزیان ارتقای ایمنی سفر‌ ، افزایش کیفیت خدمات و ارزیابی کیفیت خدمات را سه هدف اصلی در طرح شبکه سیر مسافری قلمداد کرد و افزود :‌ به دنبال فضای رقابتی ناسالم نیستیم و اولویت با سرویس‌دهی خوب و مناسب است ، شرکت‌ها باید سطح و کیفیت خدمات خود را افزایش دهند و هر شرکتی که درست عمل نکند‌ ، طبق روال بازار حذف خواهد شد ‌اما شرکت‌هایی که قصد دارند کیفیت خود را افزایش دهند هیچ نگرانی دراین باره نخواهند داشت .

معاون وزیر راه و شهرسازی فعالیت شرکت‌های مسافری تحت یک نام را موجب تعهد شرکت‌های مادر در کنترل و سلامت شرکت‌های زیرمجموعه دانست و افزود : در مراحل بعد امکان ارزیابی شرکت‌ها نیز فراهم می‌شود و سازمان می‌تواند بر اساس درجه‌بندی برای شرکت‌هایی که از سطح کیفی پایینی برخوردار بودند محدودیت‌های در خصوص تعداد شعب ، نمایندگی یا مسیرهای تردد اعمال کند .

وی تقویت حمل‌ونقل عمومی را سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و افزود : حمل‌ونقل عمومی به معنی جابه‌جایی و سفر با اتوبوس است و سازمان باجدیت‌ شرایط و زمینه لازم برای فعالیت فعالان ، صاحبان و سرمایه گذاران بخش را با ارائه پیشنهادات لازم به مبادی ذیربط در دستور کار خود قرار دارد . 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران