در حال بارگذاری ...

افتتاح قطار مسافری زاهدان - اصفهان در هفته دولت


طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به ۳۰ درصد و حمل مسافر به ۲۰ درصد افزایش یابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار مسافری زاهدان - اصفهان همزمان با هفته دولت خبر داد .

میر حسن موسوی با اعلام خبر داد و گفت : طبق برنامه قطار زاهدان - اصفهان چهارشنبه هشتم شهریور ۹۶ همزمان با هفته دولت راه‌اندازی می‌شود و سیر خود را در این مسیر آغاز می کند . این قطار دارای واگن های چهار تخته درجه یک بوده و در حال حاضر هفته ای یکبار در این مسیر رفت و آمد خواهد کرد و در مسیر خود پس از حرکت از زاهدان از شهرهای کرمان و یزد عبور می کند که برای مردم ساکن در این شهرها نیز سهمیه خاصی پیش‌بینی شده است .

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : در صورت استقبال هموطنان از قطار مسافری زاهدان – اصفهان تعداد سیر آن در هفته افزایش پیدا خواهد کرد . متقاضیان سفر با قطار زاهدان - کرمان - یزد - اصفهان و بالعکس از امروز ( چهارم شهریور) می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش مجاز بلیت قطار و یا سایت راه‌آهن نسبت به خرید بلیت های مورد نیاز خود اقدام کنند .

هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور است ، این هفته به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت محمد علی رجایی رییس جمهوری وقت و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت ، به نام هفته دولت نامگذاری شده است .

طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به ۳۰ درصد و حمل مسافر به ۲۰ درصد افزایش یابد .




مطالب مرتبط

امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد در مجموع تعداد مسافر و ۶ درصد در نفر کیلومتر افزایش داشتیم .

|

به‌عنوان یک فرد مطلع که در دولت‌های مختلف در حوزه ریلی مسئولیت داشته ام عرض می‌کنم که به‌طور قطع رکورد تاریخ راه آهن در حوزه حمل مسافر ریلی در سال ۱۴۰۱ شکسته شد .

|

نظرات کاربران