در حال بارگذاری ...

برگزاری یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای عالی ترابری


با تأکید بر جلوگیری از رسوب کالاهای ترانزیتی در کشور و ایجاد تالی‌فاسد ، اجرای دقیق قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مورد تأکید دوباره قرار گرفت و مقرر گردید موضوع مجدداً با حضور تمامی دستگاه‌های ذینفع در کارگروه ترانزیت مورد بررسی قرار گیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بررسی میزان تقاضای کالاهای دریا‌ بُرد ،‌ وضعیت کلان کشور در ارتباط با ترانزیت با ترسیمی از وضعیت کنونی ، پیش‌بینی شرایط آتی ، راهکارهای بهبود وضعیت و مشکلات و محدودیت‌های حمل کالاهای دخانی در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای عالی ترابری مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

نشست ۱۹۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و حضور اعضا از جمله داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، علی عابدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، شهرام آدم نژاد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ، حسین عاشوری عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته حمل‌ونقل بین المللی شرکت راه‌آهن به علاوه سایر اعضا در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستور کار ، جمع‌بندی‌های زیر حاصل گردید :

در ابتدا گزارش برآورد تقاضای کالاهای دریابرد توسط سازمان بنادر و دریانوردی ارایه و پس از بررسی جوانب طرح ، مقرر گردید با توجه به اینکه این مطالعات می‌توانند در تدوین طرح جامع لجستیک کشور ، طراحی ظرفیت زیرساخت‌های شبکه حمل‌ونقل ، تدوین اسناد راهبردی سایر زیر بخش‌های حمل‌ونقل همانند سند راهبردی شهرسازی ریل‌پایه و اجرای سیاست‌های کلان توسعه شهرهای ساحلی، جمعیتی و ... مورد استفاده قرار گیرند ، گزارش کامل مطالعات برای معاونت حمل‌ونقل ارسال گردد .

سپس گزارش وضعیت کلان کشور در ارتباط با ترانزیت با ترسیمی از وضعیت کنونی ، پیش‌بینی شرایط آتی ، راهکارهای بهبود وضعیت و مشکلات شناسایی شده داخلی به واسطه حضور دستگاه‌های تأثیرگذار متعدد در امر ترانزیت ارایه و مقرر شد ضمن شناسایی ظرفیت‌های خالی و توانایییهای بالقوه حمل‌ونقل کشور ، تمامی فعالیت‌های تجاری اقتصادی کشور با کشورهای هدف در قالب بسته‌ای واحد و با نگاه یکپارچه با هماهنگی وزارت امور خارجه (ستاد هماهنگی روابط خارجی) تهیه ، تدوین و اجرایی گردد .

سر انجام موضوع محدودیت‌های ترانزیت کالاهای دخانی مطرح و با تأکید بر جلوگیری از رسوب کالاهای ترانزیتی در کشور و ایجاد تالی‌فاسد ، اجرای دقیق قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مورد تأکید دوباره قرار گرفت و مقرر گردید موضوع مجدداً با حضور تمامی دستگاه‌های ذینفع در کارگروه ترانزیت مورد بررسی قرار گیرد .




مطالب مرتبط

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

نظرات کاربران