در حال بارگذاری ...

استان قزوین پایلوت اجرای طرح TOD در کشور


شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با همه توان جهت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شهر و استان قزوین وارد موضوع شده و همکاری لازم را برای اجرای این طرح انجام دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی استان گفت : تنها سه استان قزوین ، فارس و خراسان رضوی در کشور برای اجرای طرح TOD انتخاب شده‌اند که از بین آنها قزوین به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است .

ستاد بازآفرینی شهری استان به ریاست استاندار ، دبیری مسعود حق‌لطفی ، مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور حمیده زرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای ستاد در محل سالن جلسات دفتر استاندار تشکیل شد .

حق‌لطفی ضمن ارایه گزارشی از فرآیند طی شده در خصوص طرح TOD در استان عنوان کرد : بازآفرینی محله راه ‌آهن قزوین و یکپارچه سازی حمل‌و‌نقل درون و برون شهری از موضوعاتی است که در این طرح پیش‌بینی شده است . با توجه به دوخطه شدن راه‌آهن تهران - قزوین - زنجان و راه‌اندازی قطار قزوین - رشت ، با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم از فرصت پیش آمده بیشترین بهره را ببریم .

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد : سیاست‌های امروز وزارت راه و شهرسازی برای اقدام در بافت‌ها و فضاهای تاریخی و ناکارآمد شهری به هیچ روی انجام پروژه‌های سخت افزاری و دخالت‌های کالبدی گسترده نیست، بلکه احیای محلات ، ایجاد رویداد در آنها و باززنده‌سازی این بافت‌ها از موضوعات مورد تاکید در این برنامه‌هاست .

محسن اسماعیلی ، مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد : با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی و همچنین سیستم‌های نوین حمل‌و‌نقلی ، یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری در اجرای طرح TOD ، دور کردن شهرها از وضعیت خودرو محوری و حرکت به سوی ایجاد شهرهای انسان محور و پیاده کردن سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی کاربردی در شهرهاست .

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب هم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین گفت: انتخاب مجدد آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی منجر به رخ دادن اتفاقات بزرگ و ماندگاری در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی شده و دوره طلایی ریلی را رقم خواهد زد . انتخاب قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح TOD فرصت مناسبی برای توسعه راه‌آهن در منطقه است . شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با همه توان جهت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شهر و استان قزوین وارد موضوع شده و همکاری لازم را برای اجرای این طرح انجام دهد .




مطالب مرتبط

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

نظرات کاربران