در حال بارگذاری ...
  • ضرورت هم‌افزایی برای رسیدن به اهداف شورای حمل‌ونقل اصفهان


    استان اصفهان به دلیل قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بخش عمده‌ای از سفرهای کشور را در زمینه حمل بار و مسافر به خود اختصاص می‌دهد که این حجم بالای تردد عامل وقوع تصادفات ناگوار در سطح جاده‌های استان است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس شورای حمل و نقل اصفهان گفت : برقراری هماهنگی بین ادارات تحت نظارت مجموعه وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی تشکیل شورای حمل‌ونقل در استان است .

    در جلسه شورای حمل‌و‌نقل استان که به ریاست حجت‌اله غلامی ، مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور مدیران و مسئولان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در محل اداره‌کل هواشناسی برگزار شد ، غلامی گفت : اگر توانمندی این مجموعه به اضافه پلیس راه استان که بخشی از پیکره حمل‌و‌نقلی استان است را در کنار هم قرار دهیم ، می‌توان دید که بیش از نصف اعتبارات در مقیاس استانی و ملی به این دستگاه‌ها اختصاص داده شده است .

    غلامی افزود : ایجاد هماهنگی در این مجموعه برای تبادل اطلاعات و استفاده از امکانات یکدیگر در رفع مشکلات حمل‌و‌نقلی استان بسیار کارساز است . مهمترین بحث در این شورا ایجاد هم‌افزایی در راستای پیشبرد اهداف این مجموعه است که این هم‌افزایی راندمان کاری مجموعه شورای حمل‌و‌نقل استان را چند برابر می‌کند . تبادل اطلاعات در بین دستگاه‌های این مجموعه علاوه بر کاهش هزینه برای انجام پروژه‌ها ، از صرف زمان زیاد در جهت جمع‌آوری اطلاعات می‌کاهد و امید است این مباحث مقدمه‌ای باشد برای اینکه بتوان در سطح راه‌های استان کاری شایسته انجام داد .

    غلامی حجم بالای تردد وسایل نقلیه در سطح جاده‌های استان را یکی از دلایل وقوع تصادفات دانست و گفت : استان اصفهان به دلیل قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بخش عمده‌ای از سفرهای کشور را در زمینه حمل بار و مسافر به خود اختصاص می‌دهد که این حجم بالای تردد عامل وقوع تصادفات ناگوار در سطح جاده‌های استان است .

    رئیس شورای حمل‌ونقل استان راه‌اندازی سیستم هشدار سریع در مسیر سیل و همچنین هواشناسی جاده‌ای را در کاهش تصادفات حائز اهمیت دانست و افزود : راه‌اندازی این سیستم ، آمار تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای و میزان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سیل را کاهش می‌دهد و قطعا با همکاری ادارات زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی تصادفات کاهش خواهد یافت . با توجه به آمار نامطلوب تصادفات باید تلاش شود که هر سال آمار تصادفات کمتر از سال قبل شود .




    مطالب مرتبط

    در ۱۰ ماهه این سال ، شاهد افزایش ۴۰ درصدی در تردد ناوگان باری و ۶۴ درصدی در تناژ کالای عبور داده شده بوده‌ایم . این رشد جهشی ، نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه این مرز برای تبدیل شدن به یک ظرفیت بین المللی برای عبور و تراتزیت محمولات بین المللی در منطقه است .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بانک توسعه اوراسیا در گزارش بررسی کریدورهای درون و بین قاره‌ای ، به پتانسیل و ظرفیت‌های کریدور شمال - جنوب پرداخته است . ...

    |

    تولید شناور‌های مورد نیاز مازندران ، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی ، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر ، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان درباره انتشار خبر با عنوان هیچ اعتباری برای ارتقا پروژه ...

    |

    نظرات کاربران