در حال بارگذاری ...
  • تکمیل محور ریلی شمع تیغ - غوریان تا ۲ ماه آینده


    ایران تعهد دارد که از مرز تا ایستگاه (جنو) عملیات روسازی آن را تا ایستگاه دشت غوریان را تکمیل کند زیرا بر تکمیل این مسیر که حدود ۳۰ کیلومتر است تأکید بسیار شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت : پیش‌بینی می‌شود محور سنگان تا شمتیغ ۲ هفته آینده و شمع تیغ تا غوریان تا ۲ ماه آینده تمام شود .

    مازیار یزدانی در بازدید از محور ریلی خواف تا هرات با اشاره به اینکه این محور شامل ۴ قطعه است ، گفت : در این برنامه از ایستگاه سنگان ، ایستگاهی که مختص حمل بار است ، بازدید به عمل آمد . به‌منظور افزایش ظرفیت خطوط ، عملیات اجرایی نصب خط اول آن شروع شد .

    یزدانی بابیان اینکه در این برنامه از مرز ایران – افغانستان و ایستگاه شمع تیغ نیز بازدید به عمل آمد گفت : مسیر ریلی خواف تا هرات حدود ۱۳۰ کیلومتر است که با حضور مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی از مرز ایران – افغانستان و محور شمع تیغ که در دست‌ساخت است ، بازدید به عمل آمد . اولین خط فرعی ایستگاه شمع تیغ هم عملیات پایانی را سپری می‌کند و بر قبول و اعزام قطار در این محور بسیار تأکید شده است .

    وی بر احداث خط فرعی بعد از خط ریلی شمع تیغ تأکید کرد و افزود : مراحل احداث این خط مثلثی بعد از نصب این خط شروع و ادوات آن نیز تأمین‌شده است . ایران تعهد دارد که از مرز تا ایستگاه (جنو) عملیات روسازی آن را تا ایستگاه دشت غوریان را تکمیل کند زیرا بر تکمیل این مسیر که حدود ۳۰ کیلومتر است تأکید بسیار شده است .

    یزدانی گفت : با توجه به دوری ایستگاه غوریان با جاده ، عملیات روسازی بلاک غوریان تا جنو مورد تأکید طرف ایرانی است . همچنین طرف افغانی متعهد شده است به‌محض اتمام عملیات ایستگاه شمتیغ تا غوریان پیمانکار قطعه جنو تا هرات را که با سرمایه‌گذاری دولت ایتالیا است ، معرفی کند . پیمانکار این محور به‌احتمال زیاد از پیمانکاران ایرانی است . محور غوریان تا جنو نیز بایستی هر چه سریع‌تر از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای تأمین مالی تعیین تکلیف شود .

    مرتضی باقری ، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از خط آهن خواف - هرات گفت : این خط آهن چهار قطعه را شامل می‌شود که سه قطعه در تعهد کشور ما و یک قطعه در تعهد افغانستان است . زیرسازی قطعه سوم‌ به طول ۳۰ کیلومتر تمام ‌شده و روسازی آن ۶۰ درصد پیشرفت داشته است . جهت تسریع کار برای قطعه سوم دو پیمانکار تعیین‌شده و بهره‌برداری این قطعه تا مهر ۹۶ است .

    گفتنی است ؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن از محور خواف - هرات و میزان پیشرفت پروژه بازدید و مدیرکل خط و مدیران و معاونین ستادی ، مدیرکل راه‌آهن شرق و فرماندار والی غوریان ، رئیس اداره فواید عامه آنان را همراهی کردند .




    مطالب مرتبط

    راه آهن شمال – جنوب در حال ورود به فهرست یونسکو

    راه آهن شمال – جنوب در حال ورود به فهرست یونسکو

    پلها و ایستگاه‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف ، طراحی متفاوتی دارند ، به خصوص این تفاوت در ایستگاه‌ها به خوبی محسوس است ؛ به طوری که ۱۴ مدل ایستگاه مختلف در این مسیر به چشم می‌خورد .

    |

    جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ های راهسازی و ریلی شهرستان سبزوار

    جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ های راهسازی و ریلی شهرستان سبزوار

    وی قرار است در این سفر ضمن بازدید از فرودگاه سبزوار از پروژه بهسازی سبزوار - خوشاب ، راه‌آهن آنتنی سبزوار ، محور سلطان آباد - جوین ، محور جوین - جغتای ، محور جغتای - سه راهی برغمد ، سه راهی برغمد - سبزوار و داورزن - کاهک بازدید کند .

    |

    رشد ۶۵ درصدی بارگیری در راه آهن تهران

    رشد ۶۵ درصدی بارگیری در راه آهن تهران

    در این مدت ۶۳۹ هزار تن انواع محصولات در سایت های تخلیه بار اداره کل راه آهن تهران تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد را نشان می دهد .

    |

    گفت‌ و گو با لکوموتیورانی که مانع از یک زیان ملی شد

    گفت‌ و گو با لکوموتیورانی که مانع از یک زیان ملی شد

    شاید خیلی‌ها باور نکنند که متوقف کردن لحظه‌‌‏ای قطار با سرعت بالا اقدامی تقریبا غیرممکن است ؛ اما زمانی که دقت و مسئولیت‌پذیری در کار وجود داشته باشد ، دیگر غیر ممکن ها ، ممکن خواهند شد . از این رو فرهنگ سازی در این باره ضرورتی است ، که از گذشته از سوی شرکت راه آهن آغازشده و ...

    |

    نظرات کاربران