در حال بارگذاری ...
  • پرداخت بدهی پیمانکاران راهسازی با انتشار اسناد خزانه اسلامی


    بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به عملکرد قابل قبول وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهار داشت : آخوندی توانست در شرایط تنگنای مالی دولت تمام بدهی‌های انباشت پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد .

    با اشاره به تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران در دولت یازدهم اظهار داشت : خوشبختانه با سیاست‌های اتخاذ شده و با همکاری تیم اقتصادی دولت ، وزیر راه و شهرسازی توانست بدهی‌های انباشته پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد .

    وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی در پرداخت بدهی‌های پیمانکاران سیاستی رادر پیش گرفت که وزارت راه و شهرسازی هم مجری آن سیاست‌های کلی بود ، ادامه داد : سیاست دولت یازدهم برای پرداخت بدهی پیمانکاران انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت بوده که این موضوع هم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید .

    دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با بیان اینکه این سیاست در سال های گذشته با عنوان اوراق قرضه ملی هم به اجرا رسیده بود گفت : مهم‌ترین انتقاد ما به سیاست‌های دولت در پرداخت بدهی پیمانکاران ، نرخ تنظیم این اوراق بود که چیزی حدود ۳۶ درصد از ارزش این اوراق به عنوان حق واسطه‌گری از دست می‌رفت . البته تاکید می‌کنم وزارت راه و شهرسازی مجری این سیاست بوده و مجموعه دولت در این باره تصمیم گرفت .

    آزاد با اشاره به استقبال پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی اظهار داشت : به هرحال در شرایط تنگنای مالی دولت اتخاذ این سیاست و اجرای آن و اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران در اولویت قرار گرفت جای تقدیر دارد .

    آزاد با تاکید بر اینکه باید دید چه امکاناتی در اختیار وزیر راه وشهرسازی قرار دادند و چه انتظاراتی از وی داشتند ، گفت : بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند .

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با تاکید بر اینکه کارنامه آخوندی را در وزارت راه و شهرسازی بسیار قابل قبول می‌دانم ، گفت : در چهار سال گذشته با همین بودجه محدود در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابع آن ۸۰۰ کیلومتر خط دوم راه‌آهن ساخته شد . همچنین ۳۷۰ کیلومتر شبکه ریلی بازسازی شد . ۲۲۰ کیلومتر آزادراه از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسید و ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی و ۳ هزار کیلومتر راه اصلی و ۶هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی احداث و تکمیل شد .

    وی افزود : همچنین ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راهی بهسازی شد و آسفالت‌های این شبکه جاده‌ای بازسازی و ترمیم شد . این پروژه‌ها تنها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است که معتقدم اگر نسبت به تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اقدام می‌شد شاهد عملکرد موفق‌تری از آقای آخوندی در بخش حمل و نقل و ترابری بودیم .




    مطالب مرتبط

    ممیزی عملکرد اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها برای دادن اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰

    ممیزی عملکرد اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها برای دادن اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰

    یکی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بحث افزایش ایمنی راه‌ها ، کمربندی جنوبی تهران است که سازمان راهداری با همه محدودیت‌های مالی در این مسیر یک کار جهادی انجام داده تا گره از کار این مسیر پرترافیک باز کند و به زودی افتتاح خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران