در حال بارگذاری ...
  • پرداخت بدهی پیمانکاران راهسازی با انتشار اسناد خزانه اسلامی


    بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با اشاره به عملکرد قابل قبول وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهار داشت : آخوندی توانست در شرایط تنگنای مالی دولت تمام بدهی‌های انباشت پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد .

    با اشاره به تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران در دولت یازدهم اظهار داشت : خوشبختانه با سیاست‌های اتخاذ شده و با همکاری تیم اقتصادی دولت ، وزیر راه و شهرسازی توانست بدهی‌های انباشته پیمانکاران در دولت‌های گذشته را بپردازد .

    وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی در پرداخت بدهی‌های پیمانکاران سیاستی رادر پیش گرفت که وزارت راه و شهرسازی هم مجری آن سیاست‌های کلی بود ، ادامه داد : سیاست دولت یازدهم برای پرداخت بدهی پیمانکاران انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت بوده که این موضوع هم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید .

    دبیر انجمن شرکت‌های راه‌سازی با بیان اینکه این سیاست در سال های گذشته با عنوان اوراق قرضه ملی هم به اجرا رسیده بود گفت : مهم‌ترین انتقاد ما به سیاست‌های دولت در پرداخت بدهی پیمانکاران ، نرخ تنظیم این اوراق بود که چیزی حدود ۳۶ درصد از ارزش این اوراق به عنوان حق واسطه‌گری از دست می‌رفت . البته تاکید می‌کنم وزارت راه و شهرسازی مجری این سیاست بوده و مجموعه دولت در این باره تصمیم گرفت .

    آزاد با اشاره به استقبال پیمانکاران از اسناد خزانه اسلامی اظهار داشت : به هرحال در شرایط تنگنای مالی دولت اتخاذ این سیاست و اجرای آن و اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران در اولویت قرار گرفت جای تقدیر دارد .

    آزاد با تاکید بر اینکه باید دید چه امکاناتی در اختیار وزیر راه وشهرسازی قرار دادند و چه انتظاراتی از وی داشتند ، گفت : بودجه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور بسیار محدود بوده است و نمایندگان مجلس و مسئولان باید نسبت به همین بودجه‌ای که تخصیص یافته از آقای آخوندی انتظار اجرای برنامه‌ها را داشته باشند .

    دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی با تاکید بر اینکه کارنامه آخوندی را در وزارت راه و شهرسازی بسیار قابل قبول می‌دانم ، گفت : در چهار سال گذشته با همین بودجه محدود در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابع آن ۸۰۰ کیلومتر خط دوم راه‌آهن ساخته شد . همچنین ۳۷۰ کیلومتر شبکه ریلی بازسازی شد . ۲۲۰ کیلومتر آزادراه از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرا رسید و ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه بزرگراهی و ۳ هزار کیلومتر راه اصلی و ۶هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی احداث و تکمیل شد .

    وی افزود : همچنین ۱۰ هزار کیلومتر شبکه راهی بهسازی شد و آسفالت‌های این شبکه جاده‌ای بازسازی و ترمیم شد . این پروژه‌ها تنها بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم بوده است که معتقدم اگر نسبت به تفکیک وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی اقدام می‌شد شاهد عملکرد موفق‌تری از آقای آخوندی در بخش حمل و نقل و ترابری بودیم .




    مطالب مرتبط

    انجام عملیات روکش آسفالت در گردنه اسدآباد

    انجام عملیات روکش آسفالت در گردنه اسدآباد

    تعریض مسیر گردنه اسدآباد از سوی اداره راه و شهرسازی و اجرای حفاظ بتنی برای ارتقای ایمنی و نصب روشنایی این محور از سوی اداره راهداری همدان از برنامه‌های اصلی به منظور ارتقای ایمنی این محور است .

    |

    لغو پروازهای چارتری از ۲۵ مهرماه و جلوگیری ادامه این پروازها

    لغو پروازهای چارتری از ۲۵ مهرماه و جلوگیری ادامه این پروازها

    بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا ، برای شرکت‌های حمل‌ونقلی به‌خاطر آسیب‌هایی که در مدت اخیر دیده‌‌اند ، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در نظر گرفته شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد این مبلغ توسط ایر لاین‌ها دریافت شده است و لازم است شرکت‌هایی که موفق به دریافت ...

    |

    نظرات کاربران