در حال بارگذاری ...
  • حراج یکی از کم‌یاب‌ترین مدل‌های بوگاتی


    خودرویی که به حراجی رفته ، توسط شرکت Dauer Sportwagen تیون شده است . این شرکت از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۸ فعالیت داشته و در سال ۱۹۹۷ میلادی ۵ دستگاه بوگاتی EB110 را خریداری و تقویت کرده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، این یکی از کم‌یاب‌ترین مدل‌های بوگاتی است ؛ بوگاتی EB110 SS Dauer . این خودرو با قیمت ۱٫۱۶ میلیون دلار در لندن به حراج گذاشته شده است .

    دهه‌ی ۹۰ میلادی اوج دوران خودروهای اسپرت و سوپراسپرت بود . گویا تمام خودروسازها دست به دست هم داده بودند که فصلی عجیب و تکرارنشدنی در تاریخ صنعت خودروسازی ورق بزنند . نتیجه تولید خودروهایی مثل فراری F40 و F50 ، پورشه ۹۵۹ و لامبورگینی دیابلو شد . از جمله خودروهای کم‌یاب این دوره EB110 است . از این اتومبیل تنها ۱۴۰ دستگاه تولید شد .

    حالا خودرویی که در تصویر می‌بینید مربوط به یکی از همین مدل بوگاتی است که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ میلادی تولید شد . خودرویی که به حراجی رفته ، توسط شرکت Dauer Sportwagen تیون شده است . این شرکت از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۸ فعالیت داشته و در سال ۱۹۹۷ میلادی ۵ دستگاه بوگاتی EB110 را خریداری و تقویت کرده است . نتیجه‌ی این تلاش باعث شده تا این خودرو حدود ۲۰۰ کیلوگرم نسبت به نمونه استاندارد سبک‌تر شود و از قدرت موتوری بیشتری بهره ببرد .

    به لطف پیشرانه‌ی قدرتمند ۱۲ سیلندر خورجینی با حجم ۳٫۵ لیتر ، شاهد تولید حداکثر قدرت بین ۶۰۰ تا ۶۱۱ اسب‌بخار هستیم . نمونه‌های استاندارد توانی معادل ۵۵۰ اسب‌بخار داشتند . حداکثر سرعت بوگاتی EB110 SS Dauer حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است . هم‌چنین گفته می‌شود که تنها ۳٫۲ ثانیه زمان لازم است تا با این خودرو از حال سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید . این اتومبیل تنها ۱۰۵۰ کیلومتر راه رفته و به همین دلیل تقریبا نو تلقی می‌شود ؛ خودرویی که قیمت تبدیل‌شده‌ی آن به پول ما حدود ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود .




    نظرات کاربران