در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • تبدیل ۵ بزرگراه به آزادراه در آینده نزدیک


    هزینه‌های پایین ارتقاء بزرگراه به آزادراه و بهره‌برداری سریع آن نسبت به احداث آزادراه جدید برای سرمایه‌گذاران نیز جذابیت ایجاد کرده است که دارای توجیه اقتصادی مطلوبی است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « در راستای ارتقاء ایمنی و تسهیل ترافیک هم اکنون ۳۳۰ کیلومتر از بزرگراه‌های کشور در مرحله مذاکرات و عقد قرارداد برای تبدیل شدن به آزادراه هستند» گفت : اردکان - یزد - مهریز - انار ، قم - سلفچگان ، بخش‌هایی از مسیر ساوه - بویین زهرا و بندرعباس - ایسین نمونه‌ای از این بزرگراه‌‌ها محسوب می‌شوند .

    خیراله خادمی تبدیل بزرگراه‌های موجود به آزادراه را موجب ارتقاء ایمنی دانست و گفت :‌ با توجه به تبصره ۶ قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور در حال حاضر در مسیر‌های پرتردد و کریدورهای اصلی کشور بزرگراه‌ها به آزادراه تبدیل می‌شوند .

    وی رعایت بالاترین مشخصات فنی و استانداردهای ایمنی را از مزایای اصلی این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد : برخی بزرگراه‌های کشور دارای مشخصات فنی و هندسی مناسبی نیستند و دسترسی‌های همسطح متعدد در آنها ایمنی را کاهش داده است و با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک ایران ارتقاء شبکه آزادراهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

    خادمی این قانون را برای سرمایه‌گذاران نیز سودمند معرفی کرد و افزود : هزینه‌های پایین ارتقاء بزرگراه به آزادراه و بهره‌برداری سریع آن نسبت به احداث آزادراه جدید برای سرمایه‌گذاران نیز جذابیت ایجاد کرده است که دارای توجیه اقتصادی مطلوبی است . در طراحی تبدیل بزرگراه به آزادراه تسهیل ترددهای محلی موجود نیز در نظر گرفته می‌شود .

    خادمی تاکید کرد : در حال حاضر تعداد کل طرح‌های آزادراهی کشور برابر با ۲۰ پروژه به طول هزار و ۶۷۰ کیلومتر است که در دست مذاکره برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است . ارزش این طرح‌ها به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است که در اکثر  آنها بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد سرمایه مورد نیاز طرح در تعهد سرمایه‌گذار است و برای مابقی آزادراه‌ها نیز فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار داده شده که در حال مذاکره با متقاضیان متعدد سرمایه‌‌گذاری برای شناسایی و ارزیابی شرایط آنها هستیم .




    مطالب مرتبط

    شکل‌گیری دوره جدید شورای فنی در شرکت ساخت و توسعه

    شکل‌گیری دوره جدید شورای فنی در شرکت ساخت و توسعه

    به منظور تعامل با بخش خصوصی و انعکاس مشکلات و مسایل مرتبط فی مابین ، رییس انجمن شرکت‌های راهسازی ایران ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی و نماینده جامعه مهندسان مشاور نیز عضو شورای فنی شرکت بوده و در جلسات حضور خواهند داشت .

    |

    پیشرفت ۷۵ درصدی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

    پیشرفت ۷۵ درصدی در پروژه احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان

    ۵ تبادل ترافیکی بر روی اتوبان‌های عبوری از این آزادراه وجود دارد که در مسیرهای عبوری احداث خواهد شد و حجم عملیات اجرایی را افزایش خواهد داد و مقرر شد تا معماری پل‌ها و تقاطع‌های احداثی در مسیر با توجه به عبور از شهر تاریخی اصفهان متناسب با معماری ایرانی – اسلامی اصفهان ...

    |

    بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت به شرکت ساخت و توسعه

    بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت به شرکت ساخت و توسعه

    طبق پیش‌بینی‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه‌آهن ، طی سه الی شش ماه آینده ساخت راه‌آهن قزوین - رشت به اتمام می‌رسد و سپس برای بهره‌برداری به شرکت راه‌آهن منتقل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران