در حال بارگذاری ...

بی‌سابقه بودن عملکرد آخوندی در حوزه حمل‌ و نقل


با نوسازی ناوگان هوایی کشورمان از خروج ۵ میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌شود و مسافران ایرانی با اطمینان خاطر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بلیت هواپیما می‌خرند و این سرمایه ملی بابت خرید بلیت از ایرلاین‌های خارجی از کشورمان بیرون نمی‌رود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس به آخوندی اعتماد می کند و موافق ابقای وی در دولت دوازدهم است ، گفت : باید نقد منصفانه به عملکرد وزیر راه و شهرسازی داشت و عملکرد آخوندی در حوزه حمل و نقل و ترابری بی سابقه بوده است .

مهرداد لاهوتی درباره احتمال ابقای عباس آخوندی در دولت دوازدهم اظهار داشت : در طول چهار سال گذشته عملکرد وزیر راه و شهرسازی را مثبت می‌دانیم . وی توانست در دوره تنگنای مالی دولت در بخش حمل و نقل و ترابری اقدامات قابل توجهی انجام دهد .

این نماینده مجلس با بیان اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در بخش ریلی بی‌سابقه بوده است گفت : در حالی که در سال‌های گذشته متوسط بهره‌برداری از راه‌آهن کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بود ، در زمان وزارت آخوندی ، این رقم به بیش از ۲۵۰ کیلومتر رسید . در پنج ماه گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه ساخت راه‌آهن انجام شده به طوری که رکورد ریل‌گذاری در طول تاریخ راه آهن ایران شکست .

لاهوتی با اشاره به نوسازی ناوگان هوایی در دولت یازدهم اظهار داشت : پس از برجام تحول عظیمی در صنعت هوایی کشورمان رخ داد به طوری که توانستیم با شرکت‌های بزرگ هواپیماساز قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما منعقد کنیم که تاکنون ۷ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هواپیمایی کشورمان شده است . با نوسازی ناوگان هوایی کشورمان از خروج ۵ میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌شود و مسافران ایرانی با اطمینان خاطر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بلیت هواپیما می‌خرند و این سرمایه ملی بابت خرید بلیت از ایرلاین‌های خارجی از کشورمان بیرون نمی‌رود .

وی با اشاره به ورود هواپیماهای ATR گفت : با ورود این هواپیماها فرودگاه‌های کوچک استان‌ها هم رونق می‌یابند و تعداد پروازها به این فرودگاه‌ها افزایش خواهد یافت .

لاهوتی با بیان اینکه آخوندی یک وزیر با جرات است گفت : اگر جرات و جسارت آخوندی نبود تصمیم‌گیری در این حوزه‌ها سخت‌تر انجام می‌شد . پیش از این برای خرید هواپیما آن هم هواپیماهای فرسوده باید یک شرکت سوری در خارج از کشور ثبت می‌کردیم تا بتوانیم هواپیماهای چند سال کار کرده را گرانتر خریداری کنیم که هزینه‌های آن هم افزایش می‌یافت چرا که سوخت بیشتری مصرف می‌کرد و موتور آن نیاز به اورهال داشت .




نظرات کاربران