در حال بارگذاری ...

حل معضل ترافیک با احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای


نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌ حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل به بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد . راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان می‌باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولین استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است . نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود .

وی گفت : سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست ۱ قانون بودجه قرار بگیرد متأسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه می‌باشد . نهایتاً سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف ۱ قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای ۲۰ کیلومتر بزرگراه ‌حل می‌شود و از لحاظ مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان‌پذیر نمی‌باشد و تنها راه چاره احداث باند دوم می‌باشد . برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اولین بار در سطح استان با آسفالت جدید بنام Sma نزدیک به ۶ کیلومتر انجام گرفت و امسال ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم .

حیدری افزود : نقش آسفالت Sma جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت می‌باشد که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان هست که انشاالله برنامه‌ریزی و پیگیری می‌نماییم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل بشود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دو محور شریانی کشور و ۲۰۰ محور از ۳۸۰ محور روستایی که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود ، بازگشایی شده است .

|

کمیسیون‌ ویژه ماده ۱۲ ، پاسخگویی سریع به شکایات مسافران نوروزی هم‌راستا و در تکمیل زنجیره نظارت‌های سازمانی و با هدف رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی و اطمینان‌بخشی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران فعال است .

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) دریافت اطلاعات مسافران حمل‌ و نقل جاده‌ای در پایانه‌های فروش حضوری ...

|

میزهای ارتباطات مردمی ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات با محوریت مسئولان بازرسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور در حال فعالیت هستند . فعالیت میزهای ارتباطات مردمی ، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات از ابتدای اجرای طرح نوروزی در روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ...

|

نظرات کاربران