در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • حل معضل ترافیک با احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای


    نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌ حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد .

    محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل به بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد . راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان می‌باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولین استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است . نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود .

    وی گفت : سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست ۱ قانون بودجه قرار بگیرد متأسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه می‌باشد . نهایتاً سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف ۱ قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای ۲۰ کیلومتر بزرگراه ‌حل می‌شود و از لحاظ مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان‌پذیر نمی‌باشد و تنها راه چاره احداث باند دوم می‌باشد . برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اولین بار در سطح استان با آسفالت جدید بنام Sma نزدیک به ۶ کیلومتر انجام گرفت و امسال ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم .

    حیدری افزود : نقش آسفالت Sma جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت می‌باشد که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان هست که انشاالله برنامه‌ریزی و پیگیری می‌نماییم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل بشود .




    مطالب مرتبط

    بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل جاده ای میان ایران و ارمنستان

    بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل جاده ای میان ایران و ارمنستان

    همکاری های خوبی در زمینه توسعه روابط حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی میان دو کشور وجود دارد که برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کمیته‌های مختلف اعم از جاده‌ای نشان‌دهنده این موضوع می‌باشد و خواستار طرح مباحث و پیگیری موضوعات باقیمانده از طریق کمیته های مذکور گردید .

    |

    تشدید نظارت ها رویکرد سازمان راهداری در راستای رسیدگی به مطالبات رانندگان

    تشدید نظارت ها رویکرد سازمان راهداری در راستای رسیدگی به مطالبات رانندگان

    همه دستگاه‌های ذی‌ربط‌ ، انجمن‌های صنفی و دست‌اندکاران باید برای رفع این مشکلات به دنبال راهکار باشند و با نگاه معقول و همه‌جانبه و در چارچوب قانون عمل کنند تا در آینده‌ای نزدیک وضعیت حمل و نقل جاده‌ای به شرایط مطلوب نزدیک شود .

    |

    توزیع لاستیک ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با نرخ مصوب دولتی

    توزیع لاستیک ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با نرخ مصوب دولتی

    مالکین ناوگان باری و مسافری استان می‌‌توانند با دریافت حواله از طریق تشکلهای صنفی و با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به نمایندگی‌های شرکت‌های تولید کننده لاستیک در سطح استان مراجعه و نیاز ناوگان خود را تامین کنند .

    |

    نظرات کاربران