در حال بارگذاری ...

لزوم بهره مندی از تجربیات کشورهای دنیا در راه آهن کشور


تمرکز در سیاست گذاری ، استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای استانداردهای جدی و تعامل با راه آهن کشورهای مختلف برای توسعه مرزهای دانش از جمله سیاست های مهم در حوزه آموزش و تحقیقات است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن گفت : راه آهن با کمبود منابع انسانی از نظر کیفی روبه رو نیست و ظرفیت گسترده ای در راه آهن وجود دارد تا به اهدافی که کشور از متولیان ریلی انتظار دارد ، دست یابد .

نورالله بیرانوند اظهار داشت : راه آهن کشور باید در زمینه آموزش و تحقیقات از تجربیات کشورهای دنیا بهره مند شود و از رویه های کشف شده و بدیهی تبعیت کند .

وی ضمن تشریح نقش مهم آموزش و تحقیقات در صنعت ریلی ، خاطرنشان کرد : اجرای این ماموریت در داخل راه آهن خلاصه نمی شود ، بلکه انتظار می رود ضمن تعامل با ذی نفعان داخلی و خارجی ، بر نیازهای راه آهن تمرکز کرده و نسبت به جمع آوری و دسته بندی کردن نیازها ، اقدامات لازم و ضروری را برای رفع مشکلات و موانع انجام شود . توجه به تحولات فناوری و محیطی در سطح ملی و بین المللی از جمله مسائلی است که مرکز آموزش و تحقیقات باید آن را مورد توجه قرار دهد .

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن اظهار داشت : تمرکز در سیاست گذاری ، استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای استانداردهای جدی و تعامل با راه آهن کشورهای مختلف برای توسعه مرزهای دانش از جمله سیاست های مهم در حوزه آموزش و تحقیقات است . آموزش و تحقیقات اثر بنیادین مهمی در جامعه دارد و یکی از اهداف مهم تمامی کشورهای توسعه یافته ، روی آوردن به آموزش و تحقیقات گسترده است ، به طوری که سهم آموزش و تحقیقات در این کشورها نسبت به تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است . آموزش و تحقیقات در واقع می تواند موتور محرک و تحول آفرین اقتصاد کشور باشد و کشورهای پیشرفته با بهره گیری از علم روز روی فناوری های نوین متمرکز شده اند ، در حالی که در جهان کمتر توسعه یافته در بخش فناوری با ارزش افزوده پایین حرکت می کنند .

به گفته بیرانوند ، جهت گیری آموزش و تحقیقات ، نیاز واقعی کشور و فناوری های های نوین مسئله جدی امروز است .

بیرانوند یادآور شد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است در چشم انداز ۱۴۰۴ سهم جابه جایی بار در کشور به میزان ۳۰ درصد از سوی شبکه ریلی و ۲۰ درصد مسافر در سطح کشور انجام شود .




مطالب مرتبط

امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد در مجموع تعداد مسافر و ۶ درصد در نفر کیلومتر افزایش داشتیم .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل ، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه‌ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن از سیر ۴ هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه ...

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

نظرات کاربران