در حال بارگذاری ...

لزوم بهره مندی از تجربیات کشورهای دنیا در راه آهن کشور


تمرکز در سیاست گذاری ، استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای استانداردهای جدی و تعامل با راه آهن کشورهای مختلف برای توسعه مرزهای دانش از جمله سیاست های مهم در حوزه آموزش و تحقیقات است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن گفت : راه آهن با کمبود منابع انسانی از نظر کیفی روبه رو نیست و ظرفیت گسترده ای در راه آهن وجود دارد تا به اهدافی که کشور از متولیان ریلی انتظار دارد ، دست یابد .

نورالله بیرانوند اظهار داشت : راه آهن کشور باید در زمینه آموزش و تحقیقات از تجربیات کشورهای دنیا بهره مند شود و از رویه های کشف شده و بدیهی تبعیت کند .

وی ضمن تشریح نقش مهم آموزش و تحقیقات در صنعت ریلی ، خاطرنشان کرد : اجرای این ماموریت در داخل راه آهن خلاصه نمی شود ، بلکه انتظار می رود ضمن تعامل با ذی نفعان داخلی و خارجی ، بر نیازهای راه آهن تمرکز کرده و نسبت به جمع آوری و دسته بندی کردن نیازها ، اقدامات لازم و ضروری را برای رفع مشکلات و موانع انجام شود . توجه به تحولات فناوری و محیطی در سطح ملی و بین المللی از جمله مسائلی است که مرکز آموزش و تحقیقات باید آن را مورد توجه قرار دهد .

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن اظهار داشت : تمرکز در سیاست گذاری ، استفاده از همه ظرفیت ها و اجرای استانداردهای جدی و تعامل با راه آهن کشورهای مختلف برای توسعه مرزهای دانش از جمله سیاست های مهم در حوزه آموزش و تحقیقات است . آموزش و تحقیقات اثر بنیادین مهمی در جامعه دارد و یکی از اهداف مهم تمامی کشورهای توسعه یافته ، روی آوردن به آموزش و تحقیقات گسترده است ، به طوری که سهم آموزش و تحقیقات در این کشورها نسبت به تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است . آموزش و تحقیقات در واقع می تواند موتور محرک و تحول آفرین اقتصاد کشور باشد و کشورهای پیشرفته با بهره گیری از علم روز روی فناوری های نوین متمرکز شده اند ، در حالی که در جهان کمتر توسعه یافته در بخش فناوری با ارزش افزوده پایین حرکت می کنند .

به گفته بیرانوند ، جهت گیری آموزش و تحقیقات ، نیاز واقعی کشور و فناوری های های نوین مسئله جدی امروز است .

بیرانوند یادآور شد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است در چشم انداز ۱۴۰۴ سهم جابه جایی بار در کشور به میزان ۳۰ درصد از سوی شبکه ریلی و ۲۰ درصد مسافر در سطح کشور انجام شود .




مطالب مرتبط

افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

طی این سال‌ها خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی رخ داده است . به‌صورت متوسط طی سال‌های گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار به‌طور مستقیم از جانب دولت در حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری شده است و این جدا از سرمایه‌گذاری‌هایی است که از طریق سایر ...

|

تضمین ایمنی کامل خط ریلی گرمسار - اینچه برون توسط راه آهن روسیه

تضمین ایمنی کامل خط ریلی گرمسار - اینچه برون توسط راه آهن روسیه

خط ریلی گرمسار - اینچه برون یکی از مهمترین پروژه های ریلی برای حمل بارهای ترانزیتی در محور شرق دریای خزر است که از چهار استان ایران عبور می کند . ارتقای ایمنی یکی از مهمترین شاخص های این مسیر ریلی است و راه آهن روسیه با همه امکانات ، ایمنی آن را به طور کامل تضمین می کند .

|

نظرات کاربران