در حال بارگذاری ...
  • بهبود شرایط ترافیکی کردستان با احداث قطعه ۵ کریدور شماره ۱۰


    قطعه شماره ۵ که حدفاصل سنندج – دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت ۸۷ درصدی قطعه ۵ کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان خبر داد .

    شهرام ملکی گفت : حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰ کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که عملیات اجرایی ساخت این کریدور در قطعات مختلف در حال اجرا است . یکی از قطعات این کریدور قطعه شماره ۵ به طول ۳۹ کیلومتر بوده که ۲۴ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم‌اکنون از پیشرفت ۸۷ درصدی برخوردار است .

    وی افزود : قطعه شماره ۵ که حدفاصل سنندج – دیواندره واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره‌برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده‌ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پرتصادف بوده ارتقا خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تاکنون ۱۰ کیلومتر به چهارخطه ارتقا یافته‌ است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکار واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

    |

    برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه بصورت چهار خطه در آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

    |

    برای اجرای این حجم از عملیات ۱۹۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام و بهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

    |

    طی سه سال اخیر ۷۰۴ میلیارد تومان برای روکش راه‌ها ، ۲۴۷ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی و حفاظ میانی و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان هزینه شده است . استان کردستان در ۶ ماه اول سال جاری ۸.۳ درصد کاهش تلفات جاده‌ای را داشته است که رتبه اول کشوری را کسب کرد ، ...

    |

    مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تا کنون ۱۰ کیلومتر به چهار خطه ارتقا یافته است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکارا واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

    |

    نظرات کاربران