در حال بارگذاری ...

حمل محصولات تولیدی ایران‌خودرو خراسان توسط راه آهن


طرح اولیه توسعه خطوط ریلی سایت ایران‌خودرو خراسان ، با هماهنگی شرکت ایران‌خودرو خراسان در دستور کار قرار دارد که پس از عملیاتی شدن طرح مذکور انتظار ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری به یک‌صد دستگاه واگن در روز که شامل بارگیری خودرو و تخلیه کانتینر است را خواهیم داشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت : با توجه به شرایط مناسب به وجود آمده شامل تخفیفات تعرفه‌ای و همچنین کاهش قابل‌ملاحظه زمان سیر از بندرعباس به ایستگاه ابومسلم در مجاورت ایران‌خودرو خراسان ، با هماهنگی صورت گرفته امکان حمل محصولات تولیدی ایران‌خودرو که عمدتاً توسط حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‏گیرد ، فراهم گردید .

جلسه‌ی هم‌اندیشی فی‌مابین اداره کل راه‌آهن خراسان ، ایران‌خودرو خراسان و شرکت سمند ریل برگزار شد .

مدیرکل راه‌آهن خراسان مهم‌ترین اهداف برگزاری این جلسه را افزایش هماهنگی‌های لازم ایران‌خودرو خراسان ، شرکت سمند ریل و راه‌آهن ، تشریح و تبیین تصمیمات جدید راه‌آهن ج.ا.ا در خصوص رفع موانع حمل‌ونقل ریلی به‌ویژه تخفیفات تعرفه‌ای و کاهش زمان حمل کالا خصوصاً بخش حمل‌ونقل کانتینری برشمرد .

مهندس ضیایی مهر اظهار داشت : محموله کانتینری مواد اولیه که از بندرعباس تاکنون توسط حمل‌ونقل جاده‌ای حمل می‏‌گردید ، یک پارتی ۶۸ کانتینری از محصولات هایما که محصول جدید ایران‌خودرو خراسان است که از مبدأ بندرعباس به مقصد ایستگاه ابومسلم به‌صورت قطار برنامه‌ای بارگیری ، اعزام و بلافاصله پس از تخلیه ، برگشت کانتینرهای خالی نیز از ابومسلم به بندرعباس با قطار برنامه‌‏ای صورت گیرد و در صورت کسب نتایج مثبت و رضایت صاحب کالا مابقی کانتینرهای پیش‌بینی‌شده که بالغ‌بر ۶ هزار دستگاه تا انتهای سال جاری است، توسط حمل‌ونقل ریلی صورت می‌پذیرد .

وی خاطرنشان ساخت : به جهت کاهش زمان سیر و ایجاد قطار باری برنامه‌ای ، با هماهنگی‌های صورت گرفته از این‌ پس بارگیری روزانه از ۸ دستگاه واگن به  ۲۴ دستگاه واگن ارتقاء و به‌صورت یک رام قطار برنامه‌ای به مقصد لشگری اعزام می‌گردد . طرح اولیه توسعه خطوط ریلی سایت ایران‌خودرو خراسان ، با هماهنگی شرکت ایران‌خودرو خراسان در دستور کار قرار دارد که پس از عملیاتی شدن طرح مذکور انتظار ارتقای ظرفیت تخلیه و بارگیری به یک‌صد دستگاه واگن در روز که شامل بارگیری خودرو و تخلیه کانتینر است را خواهیم داشت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی ، مدیر عامل راه آهن روز شنبه ۱۱ فروردین از ایستگاه راه آهن مشهد و بصورت خاص از محل جانمایی پیش بینی شده جهت احداث ...

|

تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۴۵ نفر بوده که از این تعداد ، ۴۵ هزار و ۳۰۸ نفر مسافران خارجی بوده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است .

|

در مهر ماه سال جاری یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۴۳ مسافر و زائر توسط دو هزار و ۲۵۴ رام قطار در این اداره کل جابه‌جا شده‌اند که ضریب اشغال قطارهای مسافری مهر ماه با احتساب ۱۰۰ درصد فروش ۹۴ درصد بوده است .

|

نظرات کاربران