در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۱۰۰ درصدی سهم بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها


    در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی ، مدل‌های سرمایه‌گذاری و نحوه بازگشت سرمایه مشخص است و ‌از سوی دولت ایران و بانک مرکزی نیز تضمین شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت آزادراه‌ها با بیان اینکه در مشوق‌های جدید جذب سرمایه‌گذار خصوصی ، مجری آزادراه همان سرمایه‌گذار خواهد بود ، گفت : در قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری آزادراهی ، سهم بخش خصوصی به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است .

    سید محمد حسین میرشفیع درباره جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های آزادراهی اظهار داشت :‌ استقبال ویژه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران برای ساخت آزادراه‌ها وجود دارد و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی ، استقبال مناسب پیش‌بینی می‌شود . در آزادراه‌ها ریسک سرمایه‌گذاری پایین است گرچه سود قابل پیش‌بینی بلندمدت است اما سود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی معقول است ؛ بنابراین تلاش کرده‌ایم که در جذب سرمایه‌گذاری خصوصی و برای تشویق آنها کمترین تشریفات اداری داشته باشیم ، ضمن آنکه مشوق دیگر ما این خواهد بود که مجری آزادراه همان سرمایه‌گذار خواهد بود .

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی برای اجرای پروژه‌ای آزادراهی استقبال کرده‌اند ، گفت : تلاش می‌کنیم سهم دولت در ساخت آزادراه‌ها بسیار کاهش یابد و حتی سهم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری به ۱۰۰ برسد .

    وی با اشاره به اینکه امکان جذب سرمایه‌گذار خارجی هم در پروژه‌های آزادراهی وجود دارد ، اضافه کرد : در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی ، مدل‌های سرمایه‌گذاری و نحوه بازگشت سرمایه مشخص است و ‌از سوی دولت ایران و بانک مرکزی نیز تضمین شده است .

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت :‌ در قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری آزادراهی سهم بخش خصوصی به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است . در این باره می‌توان به آزادراهی از بندر شهید رجایی به سمت سیرجان اشاره کرد که با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی ساخته می‌شود، همچنین آزادراه لامرد - پارسیان نیز با مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی اجرا خواهد شد .

    میرشفیع با اشاره به تکمیل قطعه یک و دو آزادراه ارومیه - تبریز و ‌قطعه‌ای از آزادراه غرب اصفهان‌ یادآور شد : ‌ از سوی شرکت ساخت فهرستی از بزرگراه‌های قابل تبدیل به آزادراه در سراسر کشور ، ‌‌به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است . چندین پروژه در این فهرست ‌در اولویت است و فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه‌ها انجام شده است .

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها یادآور شد : ‌تبدیل‌ بزرگراه‌ها‌ به آزادراه ، نیازمند استقبال ‌سرمایه‌گذار‌ بخش خصوصی است در این‌باره باید منتظر میزان استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به‌ پروژه‌‌ باشیم ، البته در این حوزه مشوق‌های مناسبی هم برای جذب سرمایه‌گذار ارائه شده است .




    نظرات کاربران