در حال بارگذاری ...

امضا قرارداد ساخت راه‌آهن برقی تهران - مشهد به روش BOT


با اجرا و تکمیل طرح برقی شدن قطار تهران - مشهد ، زمان سیر حرکت قطارها در مسیر تهران - مشهد برعکس به حدود نصف زمان کنونی کاهش خواهد یافت زیرا سرعت قطارها به بیش از ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) از امضا ساخت راه‌آهن برقی تهران - مشهد به روش بی‌اوتی یا خرید تضمینی خبر داد و همچنین بیان داشت که ۹۰ درصد از مسیر ریلی حوزه استحفاظی این اداره کل به طول ۵۴۰ کیلومتر ، بتنی و نوسازی شده و تنها ۱۰ درصد نیاز به نوسازی و بهسازی دارد .

فرشاد زادخور با اعلام این خبر افزود : تعویض سوزن‌های چوبی با بتونی در محور شهرستان گرمسار - شاهرود انجام‌شده و تعویض سوزن‌های چوبی با بتنی در محور شاهرود تا ایستگاه نقاب نیز برای افزایش سرعت قطارها در دستور کار قرارگرفته  است .

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) با اشاره به عمر مفید قطارهای محور تهران - مشهد عبوری از استان سمنان ، خاطرنشان کرد : قطارهای با عمر بیش از ۳۰ سال،از مسیر راه‌آهن تهران- مشهد حذف‌شده است .

زاد خور ، به آغاز عملیات برقی کردن قطار تهران - مشهد به روش سرمایه‌گذاری بی. او. تی یا خرید تضمینی اشاره کرد و گفت : این طرح ملی طی مدت‌زمان چهار سال تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید . با اجرا و تکمیل طرح برقی شدن قطار تهران - مشهد ، زمان سیر حرکت قطارها در مسیر تهران - مشهد برعکس به حدود نصف زمان کنونی کاهش خواهد یافت زیرا سرعت قطارها به بیش از ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه قطار سمنان - مشهد به دلیل بازدهی و کیفیت پایین از این مسیر ریلی باهدف رضایتمندی مسافران حذف شد ، خاطرنشان کرد : انتقال مسافران مسیر سمنان به مشهد بین قطارهای اتوبوسی ، درجه‌یک و ۲ نوع قطار با کوپه‌های چهار تخته تقسیم‌شده است که از آن زمان ، تردد مسافران استان سمنان ۱۵۰ درصد افزایش یافت .

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(۱) گفت : علاوه بر فعالیت‌های روزمره کار آموزش ضمن خدمت برای کارکنان باهدف به‌روزرسانی اطلاعات، کاهش خطاهای انسانی و کاهش حوادث ریلی در خطوط راه‌آهن سمنان به‌طور منظم در حال اجرا است .

۵۴۰ کیلومتر از خط اصلی مسیر ۹۲۶ کیلومتری تهران – مشهد زیرپوشش اداره کل راه‌آهن شمال شرق (۱) در استان سمنان قرار دارد و از آنجا که این مسیر دوخطه است درمجموع۱۰۸۰ کیلومتر خط زیر نظر این اداره کل در دست نگه‌داری بوده و فعال است ضمناً روزانه ۸۵ رام قطار  در این خطوط تردد می‌کند . اداره کل راه‌آهن شمال شرق(۱) دارای یک هزار و ۳۵۷ نیروی انسانی است که یک هزار و ۲۰۱ نفر آنان عملیاتی و بقیه اداری هستند .




نظرات کاربران