در حال بارگذاری ...

تشریح جزئیات چهار پروژه ملی بزرگراهی در گلستان


بزرگراه آق‌قلا - بندرترکمن - کردکوی به طول کلی ۵۴ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد است که ساخت ۱۰ کیلومتر از محور بندرترکمن - کردکوی در حال اجراست و به رشد ۶۴ درصدی رسیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیران ستادی اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان عنوان کردند : پیگیری تکمیل چهار پروژه ملی بزرگراهی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان است .

علی اکبر شاهینی ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان به تشریح مهمترین اقدامات و برنامه‌های این اداره‌کل در حوزه راهسازی پرداخت و با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۱۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان عنوان کرد : راه‌های افتتاحی در شهرستان گنبد کاووس شامل دده الوم ﴿۳.۴ کیلومتر﴾ ، خیرخوجه سفلی﴿سه کیلومتر﴾ ، خیر خوجه نجف ﴿۳.۲ کیلومتر﴾حسین‌آباد - محمدآباد رایمر ، ﴿پنج کیلومتر﴾ محمدآباد - اوبه پلنگ ﴿ دو کیلومتر﴾ هشت پل در محور قره دونگ و ۹ پل در محور بیشک تپه  و دو پل در محور آی تمر در کلاله شامل یلی بدراق - گچی سو ، مهدی‌آباد پیشکمر ، دشتی - بربرقلعه ، گوگجه ، باینال - کنگور در گرگان شامل خرگوش تپه – کمربندی ﴿۱.۶کیلومتر﴾ در گمیشان شامل آلتین تخماق- سیمین شهر﴿۱۳ کیلومتر﴾ در مراوه تپه شامل دادلی غزنین و درکردکوی شامل راه روستایی سالیکنده است .

وی با اشاره به اینکه اکنون چهار پروژه بزرگراهی دراستان مراحل اجرا را سپری می‌کند ، توضیح داد : یکی از این پروژه‌ها ، بزرگراه آق‌قلا - بندرترکمن - کردکوی به طول کلی ۵۴ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد است که ساخت ۱۰ کیلومتر از محور بندرترکمن - کردکوی در حال اجراست و به رشد ۶۴ درصدی رسیده است .

شاهینی گفت : دیگری پروژه بزرگراهی آق‌قلا - گنبد به طول کلی ۸۰ کیلومتر است که پیش از این ۱۰ کیلومتر آن شامل پنج کیلومتر از سمت آق‌قلا و پنج کیلومتر از سمت گنبد افتتاح شده و مابقی درحال اجراست. بزرگراه آزادشهر - شاهرود به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر نیز درحال اجراست که ۶۰ کیلومتر آن در گلستان قرار دارد . از این ۶۰ کیلومتر ۵.۵ کیلومتر با پیشرفت ۹۰ درصدی تبدیل به بزرگراه شده و مابقی توسط پیمانکار در حال اجراست . ساخت محور رامیان - شاهرود به طول کلی ۴۷ کیلومتر نیز درحال اجراست و به پیشرفت ۱۰ درصدی رسیده است .




مطالب مرتبط

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

|

۲۴ نقطه مصوب از نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده بود که طبق تعهد سازمان راهداری ۱۰ نقطه باید تا شهریور سال ۱۴۰۳ به صورت کامل برطرف شود که با تلاش‌های شبانه روزی راهداران آذربایجان غربی حذف ۱۲ نقطه حادثه‌خیز تاکنون محقق شده است .

|

با گذشت ۴۵ سال از انقلاب امروز شاهد افزایش بزرگراه‌های استان از صفر به ۸۲۸ کیلومتر هستیم . در بخش توسعه راه‌های فرعی نیز شاهد افزایش چشمگیری به میزان شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر هستیم . این در حالی است که در دوران پهلوی و ماقبل آن فقط ۷۷ کیلومتر راه فرعی در استان وجود داشت .

|

در شهرستان فومن حدود سه هزار و ۱۷۰ میلیون ریال پروژه در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به روکش آسفالت ، تعویض سیم‌های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار برق ، راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد . همچنین از سه دهنه پل در حال احداث شهرستان ...

|

نظرات کاربران