در حال بارگذاری ...

عملیات پاکسازی و رفع سد معبر در ۱۵۰ کیلومتر از راه های همدان


به منظور رفاه حال مسافرین در تردد از محورهای مواصلاتی اداره شهرستان سعی دارد جهت ارائه خدمات جاده‌ای و افزایش ایمنی سفر خاطره‌انگیزی را برای گردشگران رقم بزند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان همدان از عملیات پاک‌سازی و رفع سد معبر بیش از ۱۵۰ کیلومتر از حریم راه‌های همدان خبر داد .

رسول ابراهیم‌خانی گفت : با عنایت به تأکیدات مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و به منظور بالا بردن سطح ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه در محورهای مواصلاتی این شهرستان با همکاری و دستور مقام عالی قضایی بیش از ۱۵۰ کیلومتر حریم جاده آزادسازی گردید . با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی در شهرستان همدان و آغاز فروش میوه توسط دست‌فروشان در حریم راه، این اداره در تیرماه امسال اقدام به پاک‌سازی حریم و رفع سد معبر در محورهای این شهرستان نمود .

ابراهیم‌خانی گفت : متأسفانه در محدوده محورهایی که از ورودی‌های شهر همدان و از محورهای اصلی استان محسوب می‌شوند سد معبر برخی متخلفان تردد ایمن مسافرین را با مشکل مواجه کرده و سبب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه شده بود ؛ که توسط راهداران با اخذ حکم قضایی مبنی بر رفع سد معبر و محدثات ایجاد شده در حریم راه نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام می‌شود . این اداره در راستای فعالیت‌های خود در زمینه آزادسازی حریم راه‌ها اقدام به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی به تعداد ۱۶ عدد و طره و سایبان ۵۵ مورد و صدور و تسلیم اخطاریه ۹۰ مورد به دست‌فروشان کرده است .

وی اضافه کرد : با همکاری نیروی انتظامی و همیاری مردم این بخش از عملیات پاک‌سازی حریم راه سرعت بیشتری به خود گرفت که این امر علاوه بر تسهیل در تردد رفت و آمد خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای دارد . به استناد مواد ۶، ۷ و ۱۷ قانون اصلاح ایمنی راه‌ها ؛ احداث هرگونه ساختمان ، دیوارکشی ، تأسیسات و آلاچیق بدون اخذ مجوز از این اداره، ممنوع می‌باشد و متقاضیان باید برای دریافت مجوز به ادارات مرتبط از جمله این اداره مراجعه نمایند .

وی با اشاره به اینکه همدان از استان گردشگری محسوب می‌شود افزود : به منظور رفاه حال مسافرین در تردد از محورهای مواصلاتی اداره شهرستان سعی دارد جهت ارائه خدمات جاده‌ای و افزایش ایمنی سفر خاطره‌انگیزی را برای گردشگران رقم بزند .

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان همدان اضافه کرد : به منظور اطلاع‌رسانی ، چند قطعه بیلبورد و بنر با موضوع «ممنوعیت فروش اجناس و محصولات کشاورزی در حریم راه» در محورهای مواصلاتی این شهرستان نصب شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام ...

|

ظرفیت پیشبینی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به طور کامل برای خدمت رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند .

|

با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی ، از طریق ایجاد غرفه ها ، استراحتگاه‌ها و مجتمع های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام می شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

|

نظرات کاربران