در حال بارگذاری ...

راه آهن خراسان رتبه نخست جابجایی مسافر در کشور


۵۰ درصد سفرهای ریلی کشور در این ایام از ۲۷ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن خراسان از کسب رتبه نخست جابجایی مسافر در ۴ ماهه نخست امسال توسط راه آهن خراسان در شبکه ریلی کشور خبر داد .

محمد هادی ضیایی مهر با اعلام این خبر گفت : در ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد زائران و مسافران ورودی و خروجی به مشهد مقدس حدود ۳ میلیون و۷۷۶ هزار نفر بوده که شاهد رشد ۵/۲ درصدی جابجایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم .

وی افزود : ۵۰ درصد سفرهای ریلی کشور در این ایام از ۲۷ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته که این مسافران در مجموع با ۱۰ هزار و ۷۸۸ رام قطار به صورت ورودی و خروجی جابجا شده اند .




مطالب مرتبط

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

۶۴ درصد سفرها برون استانی و ۳۶ درصد آن‌ها درون استانی بودند ، همچنین ۸۵ درصد آن‌ها با سواری ، ۱۳ درصد با مینی بوس و دو درصد نیز با اتوبوس صورت گرفته است .

|

تعداد جابجایی مسافران قطارهای حومه ای در بهمن ماه سال جاری ۲۴ هزار و ۸۵۱ نفر بوده و ضریب اشغال قطارهای حومه ای در این ماه ۹۹ درصد بوده است .

|

تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

|

نظرات کاربران