در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • اتصال غرب کشور به شبکه سراسری راه‌آهن


    در این مسیر ۲۲ دستگاه پل خاص به طول یک هزار متر طراحی شده است ، همچنین پنج دستگاه تونل به طول ۲ هزار متر ، ۱۴ دستگاه گالری به طول هزار متر بخش دیگری از ابنیه فنی این مسیر است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد :‌ با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه ، اولین قطار وارد ایستگاه شد و بدین ترتیب غرب کشور به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شد .

    خیراله خادمی ضمن بیان این خبر گفت : با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه بخش دیگری از راه‌آهن غرب کشور تکمیل و دسترسی مردم غرب کشور به شبکه راه‌آهن کشور تسهیل شد . به طور متوسط ماهانه در این محور ۲۵ کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته است که این رقم در مرداد ماه تا کنون به ۱ کیلومتر در روز رسید و لازم به تاکید است که صد در صد ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه در دولت یازدهم صورت گرفته است .

    خادمی با اشاره به هزار متر پل خاص در این مسیر افزود :‌ در این مسیر ۲۲ دستگاه پل خاص به طول یک هزار متر طراحی شده است ، همچنین پنج دستگاه تونل به طول ۲ هزار متر ، ۱۴ دستگاه گالری به طول هزار متر بخش دیگری از ابنیه فنی این مسیر است .

    وی اولویت‌ بعدی راه‌آهن غرب کشور را کرمانشاه - اسلام‌آباد به طول ۱۰۵ کیلومتر دانست و عنوان کرد : این مسیر در ادامه به سمت ایلام حرکت خواهد کرد که امکان اتصال این استان به شبکه ریلی فراهم می‌شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر افزایش حجم ترانزیت کالا تا ۱۲ میلیون تن طی ۱۰ سال گفت : با تکمیل این محور از کرمانشاه تا مرز خسروی و افزایش ظرفیت جا‌به جایی کالا ، حجم انتقال بار در این محور به ۱۲ میلیون تن کالا و حجم جا‌به‌جایی مسافر به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سال می‌رسد .

    خادمی در پایان این خط‌آهن را موجب اتصال ریلی استان‌های غرب کشور به تهران و شبکه راه‌آهن سراسری دانست و افزود :‌ این خط‌آهن امکان برقراری ارتباط بین ایران و کشور عراق را از طریق مرز خسروی فراهم می‌کند و همچنین اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را به بندر لاذقیه و سپس آب‌های مدیترانه مسیر می‌کند .




    مطالب مرتبط

    وجود قابلیت انتقال بیش از ۱۰۰ میلیون تن بار از جاده به ریل

    وجود قابلیت انتقال بیش از ۱۰۰ میلیون تن بار از جاده به ریل

    در سال ۱۳۸۵-۱۳۸۴ سهم راه‌آهن از بار کشور حدود ۱۸ درصد از تن کیلومتر بار کشور بود که قرار بود بر طبق برنامه‌های تدوینی به ۳۰ درصد در سال ۹۲ برسد اما این اتفاق نیفتاد و سهم بار کشور در سال ۹۲ به زیر ۱۰ درصد رسید .

    |

    شکل‌گیری دوره جدید شورای فنی در شرکت ساخت و توسعه

    شکل‌گیری دوره جدید شورای فنی در شرکت ساخت و توسعه

    به منظور تعامل با بخش خصوصی و انعکاس مشکلات و مسایل مرتبط فی مابین ، رییس انجمن شرکت‌های راهسازی ایران ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی و نماینده جامعه مهندسان مشاور نیز عضو شورای فنی شرکت بوده و در جلسات حضور خواهند داشت .

    |

    معارفه مدیرکل جدید دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌و‌نقل شرکت راه‌آهن

    معارفه مدیرکل جدید دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌و‌نقل شرکت راه‌آهن

    در این مراسم نوراله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل و مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنائی راه آهن به ایراد سخنانی در مورد اقدامات انجام شده در دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن و برنامه های پیش روی آن پرداختند و از خدمات صنوبری با اهدای لوح تقدیر تشکر و ...

    |

    ضرورت عبور وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی از گذرگاه‌های مجاز راه‌آهن

    ضرورت عبور وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی از گذرگاه‌های مجاز راه‌آهن

    هم اکنون مسیر دو خطه قطار تهران - مشهد باز است و تردد قطارها در این مسیر طبق برنامه از پیش اعلام شده در جریان است . خوشبختانه این اتفاق تلفاتی در پی نداشت اما راننده کامیون بعد از وقوع سانحه متواری و در این بین خسارت جزئی به لکومتیو وارد شده است .

    |

    نظرات کاربران