در حال بارگذاری ...
  • آشکارسازی نقاط پرتصادف استان فارس تا پایان تابستان


    در سال جاری توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس برای ۳۰ کیلومتر از راه‌ها عملیات بخشنده‌کردن صورت گرفته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت : ۴۷ نقطه پرحادثه در محورهای استان آشکارسازی شده ، عملیات ۲۷ نقطه تا آخر هفته به پایان می‌رسد و سایر نقاط تا پایان شهریور ماه آشکارسازی می‌شوند .

    عزیزالله روشن با تاکید بر اهمیت رفع و اصلاح نقاط پرتصادف گفت : در سال ۹۵ از مجموع ۲۰۴ نقطه شناسایی شده توسط تیم استانی ۱۷۰ نقطه به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها رسید که شامل ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف بود . اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس ۱۰ نقطه را که تاکنون در آن تصادفی رخ نداده است نیز به این نقاط اضافه کرده‌ایم تا از حوادث احتمالی در این نقاط پیشگیری شود .

    وی در خصوص بخشنده‌کردن نقاط دارای تصادف نیز گفت : در سال جاری توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس برای ۳۰ کیلومتر از راه‌ها عملیات بخشنده‌کردن صورت گرفته است .

    وی با تأکید بر مختلف بودن علل بالابودن تصادفات در فارس گفت : علل تصادفات بستگی به سه مورد اصلی جاده ، خودرو و انسان دارد که متأسفانه خطاهای انسانی زیاد است و با ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تعداد تصادفات به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت . خودروهای داخلی نیز نیاز جدی به ارتقای سطح کیفی خود دارند و در برخی خودروها و به‌ویژه پراید سطح امنیت بسیار پایین است اما در حوزه جاده ، شرایط جغرافیایی ، میزان ترافیک جاده ، کیفیت ساخت و علل بسیار دیگری باعث پایین آمدن و یا بالارفتن امنیت جاده می‌شوند .

    وی خاطرنشان کرد : راهداری عملیات‌های متعدد و متفاوتی از قبیل آشکارسازی ، آرام‌سازی ، اصلاح شیب شیروانی ، بخشنده‌کردن، تعریض، اجرای شیارهای لرزاننده ، نصب دیوارهای جدا کننده ، نصب حفاظ و گاردریل و بسیاری امور دیگر را به صورت شبانه‌روزی در تمام طول سال با تمام توان و ظرفیت خویش انجام می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    در نگهداشت راه ها سال گذشته ، تعداد ۱۷۰۰ قرارداد با ۲۵ همت و امروز بیش از ۳۰۰۰ قرارداد با ۵۰ همت داریم که افزایش ۶۰ درصدی را در بخش راهداری نشان می دهد .

    |

    ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

    تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند .

    |

    با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

    |

    نظرات کاربران