در حال بارگذاری ...
  • استقرار تیم نظارتی گمرک در راه آهن یزد


    در حال حاضر مقادیری کالا از قبیل کاشی و سرامیک ، مواد شوینده ، رول های پلاستیکی ، چینی آلات و روغن های صنعتی از خطوط بازرگانی ایستگاه یزد بارگیری وبه کشورها آسیای میانه حمل می شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در جهت رونق اقتصادی و نظارت بیشتر بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی ، تیم نظارتی گمرک در راه آهن یزد مستقر می شود .

    سید مصطفی داودی مدیر کل راه آهن یزد گفت : با توجه به سیاست ها واهداف کلان راه آهن و در راستای جذب بارهای انبوه ، بهبود و رونق اقتصادی و نظارت بیشتر بر روی کالاهای وارداتی و صادراتی ، تیم گمرک یزد در محل اداره کل مستقر خواهد شد . با توجه به اینکه راه آهن یزد در مرکز کشور و نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده ، برای سرعت بخشی به روند ورود و خروج کالا ، می توان از پتانسیل های صنعت ریلی استان استفاده موثر کرد .

    وی عنوان کرد : به منظور دسترسی گمرک یزد به ناوگان ریلی ، بایستی ۸ کیلومتر خط فرعی در محدوده شهرک صنعتی یزد احداث شود ، بطوریکه با اتصال به ناوگان ریلی پیش بینی می شود سالیانه بالغ بر۴ هزار و ۲۰۰ کانتینر بوسیله قطار حمل و با برنامه ریزی مدون ، این حجم انتقال به میزان قابل چشمگیری افزایش خواهد یافت .

    مدیر کل راه آهن یزد گفت : در حال حاضر مقادیری کالا از قبیل کاشی و سرامیک ، مواد شوینده ، رول های پلاستیکی ، چینی آلات و روغن های صنعتی از خطوط بازرگانی ایستگاه یزد بارگیری و به کشورها آسیای میانه حمل می شود که با رایزنی با تجار در صدد جذب و ترانزیت هرچه بیشتر این کالاها هستیم .

    همچنین به منظور تکریم ارباب رجوع وخدمت رسانی به مسافران ، پروژه محوطه سازی ایستگاه میبد در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت .

    سید مصطفی داودی در این باره گفت : محوطه ورودی ایستگاه میبد به مساحت ۹ هزار متر مربع است که تاکنون ۲۰هزار و ۲۰۰ متر خاک ریزی و۵۰۰ متر جدول گذاری شده است که پس ار اتمام فاز اول ، فاز دوم آن شامل فضای سبز ، تاسیسات ، آسفالت و زیباسازی محوطه، آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    افزایش هزینه‌های حمل و نقل ریلی ممکن است منجر به کاهش رقابت ، از دست دادن بازارها و زیان تولید شود .

    |

    از این میزان ، ۷۱۰ هزار تن کالای ترانزیتی بوده که حاکی از رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است . ۶۲۰ هزار تن کالای صادراتی نیز از مبدا راه آهن خراسان بارگیری شده که نسبت به سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد عیقرلو دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک در نشست بررسی ترانزیت ریلی عنوان کرد : صاحب کالا تمایل به سرویس درب به درب دارد ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مصطفی اقدم کارشناس حمل و نقل ریلی و فورواردر کریدورهای بین المللی در نشست بررسی ترانزیت ریلی به تشریح جغرافیای راه آهن ایران ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تمنایی در نشست ترانزیت ریلی به درآمدهای ترانزیت اشاره کرد و افزود : با بررسی های به عمل آمده در طول ۲۰ سال گذشته درآمدهای ترانزیت در بخش ریل و جاده کمتر ...

    |

    نظرات کاربران