در حال بارگذاری ...

رشد ۱۲۶ درصدی صادرات ریلی کالا از زاهدان به کویته پاکستان


میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز سرخس از دو هزار و ۶۶۳ تن سال ۹۵ با رشد ۲۹ درصدی به سه هزار و ۴۳۹ تن در چهار ماهه نخست سال جاری رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت : صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در چهار ماهه اول سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۱۲۶ درصد رشد داشته است .

مجید ارجونی روز چهارشنبه در ارتباط با حوزه بار و ترانزیت ، اظهار داشت : در چهار ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۶۰۳ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به چهار هزار و ۶۹۲ تن سال قبل از آن ، رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می دهد . همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از پنج هزار و ۷۲۷ تن سال ۹۵ با رشد ۵ درصدی به ۶ هزار و ۳ تن در چهار ماهه اول سال ۹۶ رسید .

وی اذعان کرد : میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز میرجاوه از هزار و ۹۵۵ تن سال ۹۵ با رشد ۶۰ درصدی به سه هزار و ۱۲۸ تن در چهار ماهه نخست سال افزایش یافت . میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز سرخس از دو هزار و ۶۶۳ تن سال ۹۵ با رشد ۲۹ درصدی به سه هزار و ۴۳۹ تن در چهار ماهه نخست سال جاری رسید .

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد : سیمان ، قیر ، گوگرد ، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان به شمار می رود . همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر شامل کنجد و برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد خام می شود . میزان تناژ بارگیری چهار ماهه نخست سال ۹۵ ، ۲۴ هزار و ۲۴۸ تن بوده که با بارگیری ۲۶ هزار و ۶۲ تن در سال جاری به رشد ۷ درصدی رسیده است .




مطالب مرتبط

توسعه سکوهای بارگیری ایستگاه راه آهن شهید مطهری در نزدیکی مشهد و تجمیع و تسهیل فرآیندهای بارگیری و صادراتی در این ایستگاه باری راه آهن ، از عوامل توسعه صادرات ریلی از مرز سرخس بوده است .

|

با جابه‌جایی حدود ۲۰ هزار مسافر توسط ناوگان مسافری راه آهن جنوب شرق ، حدود پنج‌هزار خودرو از سطح جاده‌های سیستان و بلوچستان حذف شد و کاهش ترافیک و سوانح جاده‌ای را به‌ دنبال داشتیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابه‌جایی ۹۱۰۰۸۰ تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی ۱۱ ماه امسال خبر داد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۲۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد .

|

بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با برخورداری از ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر۴۶سازه دریایی انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نیمی از جزایر کشور را در بر می‌گیرد .

|

نظرات کاربران