در حال بارگذاری ...

افزایش ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره)


بیش از ۹۰ درصد غلات و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) که در خور موسی واقع شده وارد کشور می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : در سه ماه نخست سال جاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است .

سعدالله عبداللهی افزود : این میزان تخلیه و بارگیری کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال که حدود ۵.۹ میلیون تن بود ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد .

وی همچنین از افزایش ۲۹درصدی عملیات کانتینری در بندر امام خبر داد و افزود : در بهار امسال ۳۶هزار و۵۶۰ TEU کانتینردر بندر امام تخلیه و بارگیری شده است در حالی که این میزان در بهار ۹۵ حدود ۲۸هزار و ۱۵۲ TEU کانتینر بود .

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان پیش‌بینی کرد : عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر مهم و راهبردی در سال جاری ادامه داشته باشد . بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است .

بیش از ۹۰ درصد غلات و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) که در خور موسی واقع شده وارد کشور می شود . 




مطالب مرتبط

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

|

نظرات کاربران