در حال بارگذاری ...

ضرورت تسریع در اجرای عملیات ساخت واریانت تیژتیژ - گاران


با اتمام این پروژه و بهره‌برداری از آن مسیر سنندج به مریوان حدود ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و علاوه بر کاهش مسیر، مشخصات هندسی جاده نیز ارتقا خواهد یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در بازدید از عملیات ساخت واریانت تیژتیژ - گاران (محور سنندج به مریوان) بر تسریع در اجرای قطعات باقی‌مانده با بسیج امکانات و نیروی انسانی تاکید کرد .

شهرام ملکی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از پروژه احداث واریانت تیژتیژ - گاران با اشاره به اهمیت این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار مهم که نقش اساسی در توسعه استان خواهد داشت ، تاکید کرد : تسریع در اجرای قطعات باقی‌مانده و اتمام آن باید مد نظر باشد .

 وی از عوامل اجرایی پروژه خواست با همت و تلاش مضاعف مطابق برنامه زمان‌بندی پیش روند و با بسیج امکانات و نیروی انسانی بیش از پیش روند پیشرفت پروژه را بهبود بخشند .

واریانت تیژ تیژ – گاران از سه راهی تیژتیژ تا سه راهی گاران به طول تقریبی ۵۲ کیلومتر به شش قطعه تقسیم‌بندی شده که قطعات یک و دو و سه آن در مجموع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارند و در این سه قطعه دو دهانه تونل به نام‌های همرو به طول ۱۳۲۶ متر و گزردره به طول ۳۵۵ متر واقع شده است . قطعات ۴و ۵ و ۶ نیز در حال ساخت است و در قطعه ۵، تونل باخان به طول ۱۸۸۶ متر قرار دارد .

با اتمام این پروژه و بهره‌برداری از آن مسیر سنندج به مریوان حدود ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و علاوه بر کاهش مسیر، مشخصات هندسی جاده نیز ارتقا خواهد یافت .




مطالب مرتبط

مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تاکنون ۱۰ کیلومتر به چهارخطه ارتقا یافته‌ است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکار واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

|

برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه بصورت چهار خطه در آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

|

برای اجرای این حجم از عملیات ۱۹۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام و بهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

|

مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تا کنون ۱۰ کیلومتر به چهار خطه ارتقا یافته است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکارا واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

|

ارتقا این مسیر به چهارخطه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که با حضور استاندار کردستان ۱۹ کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفت .

|

نظرات کاربران