در حال بارگذاری ...
  • ارائه خدمات هوایی بهتر به مسافران پس از برجام


    بر اساس ASQ از طریق نظرسنجی از مسافران در ترمینال‌‌ها ، عملکرد یک فرودگاه طی یک فرآیند استاندارد بررسی می‌شود و از مسافران با فرم‌های نظرسنجی سوال می شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که در دوران پسابرجام و همزمان با آسان‌شدن مراودات بین‌المللی با هدف ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتری‌ها ، سعی کرده‌ایم شرکت‌های خدمات هندلینگ را عضو یاتا کنیم و گفت : تاکنون با دعوت از اساتید یاتا دو کلاس آموزشی برای شرکت‌های هندلینگ برگزار کرده ایم .

    جلسه‌ی مشترک معاونین وزیر راه و شهرسازی و مقامات و مسئولان سازمان هوایپیمایی کشوری به ریاست مهرداد تقی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و با موضوع (مشتری مداری) در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد . بخش حمل و نقل هوایی باید به عنوان الگویی در خدمات‌دهی به مشتری برای سایر بخش‌های کشور باشد .

    وی با بیان اینکه در حوزه هواپیمایی ؛ فرودگاهها ، ایرلاین‌ها و شرکت‌های خدمات‌دهنده هندلینگ وجود دارند که در ارتباط مستقیم با مسافر هستند ، گفت : اگر هر کدام از اینها بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند نتیجه کار خدمت رسانی درست و مناسب به مشتری خواهد بود . هم‌اکنون در فرودگاهها کمیته‌های تسهیلاتی به صورت ماهانه تشکیل می‌شود که هدف آن هماهنگی بیشتر بین سرویس‌دهندگان است ؛ در این کمیته‌ کسانی که سرویس می‌گیرند و بخش‌های مختلف مشکلات خود را مطرح و نهایتا فرودگاه که مسئول زیرساخت است مشکلات را رفع می‌نماید .

    معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه انجمن بین‌المللی فرودگاههای دنیا سیستمی تحت عنوان ASQ برنامه‌ریزی کرده است که ایران نیز این برنامه را در فرودگاه‌های خود اجرایی کرد ، گفت : بر اساس ASQ از طریق نظرسنجی از مسافران در ترمینال‌‌ها ، عملکرد یک فرودگاه طی یک فرآیند استاندارد بررسی می‌شود و از مسافران با فرم‌های نظرسنجی سوال می شود .

    دهقان با توضیح اینکه با هدف استاندارسازی خدمات فرودگاهی طرح ASQ در برخی فرودگاهها اجرایی شد ، گفت : به نظر می‌رسد در بحث مشتری‌مداری روند رو به بهبودی خواهیم داشت و مشکلات حل خواهد شد . در عین حال از سوی خود ایرلاین‌ها هم در پروازها در خصوص رفتار مهماندار و  وضعیت کیترینگ نظرسنجی می‌شود ؛ از طرفی از سال گذشته با اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها امکان رقابتی شدن فضا را فراهم کردیم . معمولا در محیط بسته انتظار ارائه خدمات مطلوب را نمی‌توان داشت و اگر فضا از سالیان گذشته باز گذاشته شده بود و مشتری حق انتخاب داشت امروز اوضاع مناسب تر بود . در جهان که فضا رقابتی است و مشتری حق انتخاب دارد شرکتی که خدمات مناسبی را ارائه نمی‌دهد محکوم به نابودی است . بر اساس همین سیاست بود که در فضای رقابتی به شرکت‌‌ها اختیار دادیم که بتوانند سرویس‌های خوبی بدهند .

    دهقان با توضیح اینکه بعد از برجام دست‌ها باز شده است و برای حل بسیاری از مشکلات راه حل وجود دارد ، گفت : البته همه مشکلات حل نشده است و هنوز برای جابجایی پول‌ها با وجود کمک دولت مشکل وجود دارد . با این حال روند رو به بهبودی به وجود آمده است و این فضا کمک کرده است شرکت‌ها در فضای رقابتی کار کنند که نتیجه ی آن احساس رضایت مردم است .

    معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به قرارداد سازمان هواپیمایی کشوری با جهاد کشاورزی در سال گذشته ، گفت : هم اکنون علاوه بر کار شرکت فرودگاهها در زمینه اجرای برنامه ASQ در ۸ فرودگاه بین‌المللی از دو منظر خدماتی که مسافران از ایرلاین و فرودگاه می‌گیرند نظرسنجی می‌شود که با نظرسنجی‌های نهایی تطبیق داده می شود .

    دهقان با اعلام اینکه بعد از برجام سعی کرده‌ایم شرکت‌های خدمات هندلینگ را عضو یاتا کنیم ، توضیح داد : یاتا استاندارهای خیلی خوبی دارد و بعد از برجام با حل شدن بسیاری از مسائل با دعوت از اساتید یاتا دو کلاس آموزشی برای شرکت‌های هندلینگ برگزار کردیم که سرویس حداقل استاندارد را ارائه دهند . در مجموع کار خوبی شروع شده است که نگاه مشتری مداری را بیشتر تقویت می‌کند .




    مطالب مرتبط

           

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود : باید در حوزه حمل و نقل هوایی ، خدمات توسعه یابد و در بخش‌های مختلف و خدمات ...

    |

    با دو برابر شدن ترافیک مسافران تا سال ۲۰۴۰ بهینه‌سازی و بهبود فرآیندهای فرودگاهی باید ادامه یابد . بررسی اسناد سفر مسافران یکی از کارهای وقت گیر است که به اتوماسیون بیشتر نیاز دارد. علاوه بر این ، ویژگی‌های جدید این سامانه نیز نقش اساسی در حمایت از صنعت در حرکت به سمت سفرهای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، یاتا نتایج نظرسنجی جهانی مسافران ۲۰۲۳ خود را اعلام کرد و نشان داد که مسافران همچنان سرعت و راحتی را در اولویت قرار می دهند ...

    |

    نظرات کاربران