در حال بارگذاری ...

تامین ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برقی کردن راه آهن تهران - مشهد توسط چین


ارزش این قرارداد ۱.۷ میلیارد دلار است که ۱.۵ میلیارد دلار توسط اگزیم بانک چین و ۲۰۰ میلیون دلار توسط ایران تامین می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ قرارداد تامین مالی ۱/۵ میلیارد دلاری برقی کردن راه آهن تهران - مشهد با حضور مسئولان دو کشور امروز سه شنبه امضا شد .

قرارداد تامین مالی ۱.۵ میلیارد دلاری برقی کردن راه آهن تهران - مشهد با حضور قائم مقام اگزیم بانک چین و سفیر این کشور در ایران ، فخریه‌کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، محمدزاده مدیرعامل راه آهن ، کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی و افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تضمین کننده فاینانس امضا شد .

به گزارش صدا و سیما این قرارداد اولین قرارداد از نوع فاینانس در یک و نیم سال اخیر است . ارزش این قرارداد ۱.۷ میلیارد دلار است که ۱.۵ میلیارد دلار توسط اگزیم بانک چین و ۲۰۰ میلیون دلار توسط ایران تامین می‌شود .

برقی کردن خط آهن تهران مشهد ، اصلاح مسیر ، افزایش سرعت ، ضریب ایمنی بالا و رعایت ملاحظات زیست محیطی از جمله مزایای اجرای این قرارداد است . این قرارداد از جمله قراردادهایی است که ۶۰ درصد اجرای آن داخلی است و از توانمندی‌ها و امکانات داخلی برای اجرای طرح استفاده می‌شود .




مطالب مرتبط

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم .

|

اصلاحات انجام شده در راه آهن تاکنون ، هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است . به طوری که گاهی عده ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری ندهند . همچنین نحوه محاسبه بهره وری مدیران مناطق انگیزه ای برای حمل واگن خالی ایجاد ...

|

با توجه به گزارشات دریافت شده ، در حال حاضر نیروی ترمز معادل قطارهای باری با واگن های باردار با توجه به نوع واگنها و تجهیزات حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد وزن آن می‌باشد که نوید بخش ارتقاء ایمنی در این زمینه است .

|

میزان باری که سال ۱۴۰۱ حمل کردیم و مسافری که جابجا کردیم بر اساس هر تن کیلومتر یعنی هر یک تن بار یک کیلومتر جابجا شود ۳۵ سی سی مصرف سوخت را بهینه می‌کند و ذخیره انرژی دارد و به ازای هر یک نفر که یک کیلومتر جابجا بشود ۲۰ سی سی ذخیره می‌شود . بر اساس آمار رسمی سازمان بهینه‌سازی ...

|

نظرات کاربران