در حال بارگذاری ...

افتتاح کریدور شرق به غرب با اعزام قطار باری از ایران به افغانستان


توسعه ریلی در افغانستان علاوه بر شکوفایی رشد اقتصادی برای این کشور ، رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورهای منطقه را فراهم می‌کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن گفت : همزمان با تکمیل قطعه یک راه‌آهن ایران - افغانستان ، ساخت قطعه دوم به طول ۸۰ کیلومتر در شهر هرات توسط شرکت‌های ایرانی آغاز می‌شود .

نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن در حاشیه امضا تفاهم‌نامه راه‌اندازی قطار باری ایران - افغانستان اظهار داشت : ظرف دو هفته آینده اولین قطار باری از ایران به سمت افغانستان اعزام خواهد شد . با اعزام این قطار از ایران به افغانستان به طور رسمی ، بهره برداری از کریدور شرق - غرب آغاز می‌شود .

بیرانوند با اشاره به ساخت قطعه ۱ این خط گفت : ساخت قطعه ۱ با حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و کل هزینه‌های این طرح از سوی دولت ایران برای کمک به دولت افغانستان تأمین‌شده است .

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن بیان داشت : هم‌زمان با تکمیل این قطعه طرف افغانستان قطعه دوم به طول ۸۰ کیلومتر در شهر هرات را آغاز خواهد کرد که توسط شرکت‌های ایرانی ساخته می‌شود.

وی از انجام مطالعات قطعه سوم حدفاصل هرات تا مزار شریف توسط چینی‌ها خبر داد و گفت : با تکمیل این قطعه کریدور بین‌المللی ریلی ایران - افغانستان - قرقیزستان - تاجیکستان - چین تکمیل خواهد شد و می‌توان ظرفیت جدیدی برای ترانزیت کالا ایجاد کرد .

بیرانوند با بیان اینکه «ساخت راه‌آهن در داخل افغانستان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد» تصریح کرد : توسعه ریلی در افغانستان علاوه بر شکوفایی رشد اقتصادی برای این کشور ، رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورهای منطقه را فراهم می‌کند .




مطالب مرتبط

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

|

نظرات کاربران