در حال بارگذاری ...
  • انجام عملیات بهسازی با فناوری جدید برای اولین بار در استان اردبیل


    طول مسیر پروژه راه خلخال - شال - ماجولان - ماسوله به طول ۵۵ کیلومتر است که از این مقدار ۳۵ کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : با توجه به عدم ابلاغ اعتبارات سال ۹۶ و با استفاده از توان مالی پیمانکاران توانمند شهرستان خلخال به کارگاه راهسازی تبدیل شده است .

    محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های در حال اجرای راه و شهرسازی شهرستان خلخال با اعلام این مطلب افزود : عملیات بهسازی ، تثبیت روسازی با سیمان و آسفالت در محور خلخال - اسالم - خلخال – پونل با فناوری جدید برای اولین بار در سطح استان اردبیل به طول ۱۶ کیلومتر در حال اجرا است . ۱۱/۵ کیلومتر محور خلخال - اسالم - خلخال – پونل به اتمام رسیده و مابقی به طول ۴/۵ کیلومتر در حال اجرا است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به مزایای اجرای این روش اشاره کرد و اظهار کرد : از مزایای اجرای این نوع روش می‌توان به کاهش تخریب محیط‌زیست ،‌ افزایش و کیفیت عمر سواره‌رو ،‌ کاهش هزینه‌ها جهت تولید مصالح جدید و تسریع در عملیات بهسازی مسیر اشاره کرد . عملیات خاک‌برداری ۲ کیلومتر از راه روستایی محور ماسال - گیلوان در شهرستان خلخال در حال انجام بوده و این منطقه به لحاظ داشتن جاذبه‌های طبیعی و مناطق ییلاقی از لحاظ عشایری دارای اهمیت گردشگری و توریستی است .

    وی در خصوص پروژه راه خلخال - شال - ماجولان - ماسوله گفت : طول مسیر پروژه راه خلخال - شال - ماجولان - ماسوله به طول ۵۵ کیلومتر است که از این مقدار ۳۵ کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته است . ۱۵ کیلومتر از طول پروژه راه خلخال - شال - ماجولان - ماسوله در سال‌های قبل آسفالت شده و در حال حاضر آسفالت ۶/۵ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است .

    وی گفت : عملیات خاکی ۵ کیلومتر از طول باقیمانده این مسیر به پایان رسیده و عملیات زیرسازی آسفالت در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی تلاش خواهیم کرد با آسفالت ۱۳ کیلومتر در سال ۱۳۹۷ این محور به عنوان یک محور اصلی گردشگری در اختیار شهرستان خلخال و استان اردبیل قرار گیرد .

    لازم به ذکر است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان بازدیدهای خود در جلسه‌ای که با حضور استاندار اردبیل و مدیران استانی و شهرستانی برای حل مسائل و مشکلات بخش شاهرود شهرستان خلخال در محل شهرداری شهر کلور برگزار شد، شرکت کردند .




    مطالب مرتبط

    با مساعد شدن شرایط آب و هوایی پروژه های شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد تا درصد بهره مندی مردم ورزقان بیش از پیش افزایش یابد .

    |

    در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش‌ از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب ۱۱ کارگاه راهسازی در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در دست ساخت است .

    |

    در سال جاری ۲۰۴ کیلومتر راه در قالب طرح های بزرگراهی در استان افتتاح شده است که ۵۶ کیلومتر آن در سفر معاون رییس جمهور و ۱۴۸ کیلومتر آن ۲ ماه قبل در سفر وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده است .

    |

    نظرات کاربران