در حال بارگذاری ...

سرمایه گذاری همزمان هند در بندر چابهار و حوزه ریلی ایران


خوشبختانه هند در زمینه ریلی دارای تکنولوژی مناسبی است که ضمن بِروز بودن به نسبت دیگران ارزانتر و به صرفه تر است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت : هندی ها همزمان با انجام سرمایه گذاری در بندر چابهار در حال بررسی امکانات و زیرساخت های ریلی کشور برای سرمایه گذاری هستند .

ابراهیم جمیلی اظهار داشت : هند به دنبال این است که بتواند از طریق ترانزیت از ایران به بازارهای افغانستان ، آسیای میانه ، عراق و سوریه راه پیدا کند . این فرصتی است که همزمان با هند ، ایران و دیگر کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه CIS از آن متنفع خواهند شد .

به گفته وی ایران در نظر هندی ها بهترین، کوتاه ترین و با صرفه ترین راه در جهت توسعه بازارهای این کشور در منطقه است .

جمیلی با اشاره به کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب عبوری از ایران خاطر نشان کرد : هندی ها نیم نگاهی نیز به دسترسی به بازار اروپا از طریق ایران دارند به همین دلیل همزمان با انجام سرمایه گذاری در بندر چابهار در حال بررسی امکانات و زیرساخت های ریلی کشور نیز هستند . خوشبختانه هند در زمینه ریلی دارای تکنولوژی مناسبی است که ضمن بِروز بودن به نسبت دیگران ارزانتر و به صرفه تر است .

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند سرگرفتن این سرمایه گذاری را به توافقات دولت های دو کشور منوط دانست و تصریح کرد : اگر این توافق صورت بگیرد و پروژه کلید بخورد ایران به چهارراه تجارت بین المللی تبدیل خواهد شد .

جمیلی درباره بندر چابهار ، زمینه فعالیت هند در این بندر و چرایی طولانی شدن سرمایه گذاری این کشور در تنها بندر اقیانوسی ایران نیز گفت : هند در بندر چابهار به دنبال حمل و نقل کالای فله است اما متاسفانه فرآیند جذب سرمایه گذاری ها در کشور ما بسیار کُند است به همین دلیل کار به موقع انجام نمی شود . در بندر چابهار نیز با همین مشکل روبرو هستیم . به همین منظور دولت باید برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاری ها روند تصمیم گیری ها در این زمینه را سرعت ببخشد و موانع را رفع کند .




مطالب مرتبط

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

|

         

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

نظرات کاربران