در حال بارگذاری ...

لزوم پیشگیری از فرار بار و حمل بار بدون بارنامه


با عنایت به اهداف بلندمدت برای کنترل و دقت در امر جابه‌جایی کالا و استفاده از تکنولوژی در نظر است در آینده نزدیک دستگاه‌های WIM(توزین در حال حرکت) در سطح جاده‌ها افزایش یابد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ جلسه تشریک مساعی کنترل نرخ حمل بار در استان‌های همدان و کردستان به منظور پیشگیری از فرار بار و حمل بار بدون بارنامه در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تشکیل شد .

مصطفی پناهنده معاون حمل‌ونقل این اداره کل گفت : هدف نهایی از این نشست همسان‌سازی نرخ‌ها در بخش کالا و در استان‌های هم‌جوار در غرب کشور و الزام شرکت‌های حمل‌ونقل کالا به صدور بارنامه با نرخ مشابه است .

وی ضمن اشاره به اهمیت کنترل بارنامه‌ها ، به یکسان‌سازی نرخ‌ها در بخش حمل کالا تأکید کرد و گفت : نرخ‌ها باید در جهت حمایت از شرکت‌های حمل بار و رانندگان کنترل و تعدیل شوند .

پناهنده با اشاره به اینکه هیچ باری بدون بارنامه نباید حمل شود ، افزود : این کار موجب افزایش تعداد بارنامه‌های صادره و در نتیجه افزایش کارکرد راننده و موجب افزایش سوخت اختصاصی بر اساس طرح پیمایش خواهد شد .

وی نظارت بر نرخ حمل کالا را بر اساس مستندات واقعی ثبت شده ضروری خواند و افزود : چنانچه راننده طی مسیری کالا را بدون بارنامه حمل کرده باشد مرتکب تخلف شده و این تخلف موجب طرح در کمیسیون تخلفات خواهد بود .

معاون حمل‌ونقل این اداره کل تصریح کرد : شناسایی رانندگان متخلف از طریق گشت‌های نامحسوس، دوربین‌های کنترل جاده‌ای و سیستم‌های هوشمند اعمال و با نظارت‌های دقیق همپوشانی لازم صورت خواهد گرفت .

پناهنده با توجه به نظرات شرکت‌کنندگان در جلسه و تأکید مدیران انجمن صنفی کالا در دو استان ، اظهار کرد : باید تدبیری اتخاذ شود تا نرخ حمل با توجه به نوع بار ، مسیر و نوع ناوگان حمل بار تعیین شوند تا در حق هیچ شرکت و یا راننده‌ای اجحافی صورت نگیرد .

وی در راستای تخلفات انجام شده توسط برخی از رانندگان یا شرکت‌ها گفت : رسیدگی به بارنامه‌های دارای مغایرت در کمیسیون ماده ۱۲ در حال پیگیری است و نظارت دقیق در این امر به خوبی صورت می‌گیرد . با عنایت به اهداف بلندمدت برای کنترل و دقت در امر جابه‌جایی کالا و استفاده از تکنولوژی در نظر است در آینده نزدیک دستگاه‌های WIM(توزین در حال حرکت) در سطح جاده‌ها افزایش یابد .

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به تلاش برای حذف قانونی دلالان از سیستم حمل بار اشاره کرد و افزود : باید تدابیری اتخاذ گردد که راننده و صاحب کالا خود به دریافت بارنامه تمایل داشته و حمل بار بدون واسطه و در جهت ارزش‌گذاری به قوانین جاری صورت گیرد .




مطالب مرتبط

با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

|

وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند ، می‌توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند . در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای به عنوان سرمایه‌های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می‌دهد ، با ...

|

۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

|

تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند .

|

نظرات کاربران