در حال بارگذاری ...
  • اجرای جدی طرح شبکه سیر در حمل‌ونقل عمومی در دستور کار


    بخش مسافر ارتباط مستقیم با مسافر دارد و هرچه خدمات ارائه شده مدیریت شده باشد میزان افزایش رضایت آنان را به همراه دارد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، طی سفر مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به خراسان شمالی جلسه هم‌اندیشی و توجیهی ضوابط جدید حمل‌ونقل مسافر با حضور کلیه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری استان ، مدیران تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر استان و جمعی از کارشناسان بخش حمل‌ونقل در محل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی برگزار شد .

    در این جلسه شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر گفت : توسعه حمل‌ونقل عمومی با اجرای طرح شبکه سیر در حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با هدف شکل‌گیری شرکت‌های نمانام (دارای برند مشخص) در دستور کار جدی قرار گرفته است . در این طرح انتخاب آسان، کیفی و مطمئن مطرح است و یکی از اهداف ما در این طرح رضایت مسافرین و استفاده‌کنندگان از ناوگان عمومی برون‌شهری از ابتدای سفر تا انتهای سفر بوده که بایستی با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مدون در بخش مسافر و اجرای طرح‌های یکپارچه صورت پذیرد .

    شهرکی ثانوی افزود : استان خراسان شمالی دارای جمعیت روستایی بالایی است که جهت تردد ایمن به شهرها برنامه‌ریزی لازم است و در همین راستا تعداد ۵ دستگاه وانت دوکابین وینگل به منظور مسیرهای روستایی استان در نظر گرفته شده است . یکپارچه‌سازی سایت‌های فروش بلیت اینترنتی، هوشمندسازی پایانه‌ها ، ساماندهی بهینه حمل‌ونقل روستایی ، بررسی خوابگاه‌های رانندگان کل کشور ، آموزش بخش حمل‌ونقل مسافر ، لینک شدن بانک اطلاعاتی شرکت‌های مسافری با ثبت احوال استان‌ها ، نوسازی ناوگان مینی‌بوسی ، درآمدهای غیر بلیتی بخش مسافر ، شرح وظایف دفاتر نظارت مستقر در پایانه‌ها در برنامه کاری قرار دارد که استان‌ها باید با تمهیدات مدیریت شده در جهت رفاه و امنیت مسافرین انجام دهند .

    وی بیان کرد : در طرح شبکه سیر ، شرکت‌های حمل‌ونقل از طریق انتخاب نام واحد با یکدیگر یک شبکه را تشکیل می‌دهند که این شبکه دارای امکانات کلیه اعضاء آن از جمله ناوگان ، بازار تقاضا ، اعتبار و معروفیت ، تجهیزات و غیره است و کلیه اعضاء شبکه نیز از کلیه امکانات اشتراکی آن بهره‌برداری می‌نمایند . اتخاذ این رویه موجب می‌گردد شبکه‌های توانمند مسافربری در کشور تشکیل شوند و از آنجا که شبکه‌ها برای بقاء خود نیازمند ایجاد و حفظ اعتبار در بین مردم و مشتریان هستند لذا سطح ایمنی و خدمات قابل‌ارائه به مسافران را در قالب یک مکانیسم خودکنترلی افزایش خواهند داد . از سوئی دیگر با توجه به اینکه اعتبار شبکه مهم‌ترین دستاورد و ضامن بقاء آن است لذا هیچ‌یک از اعضاء شبکه ، مجاز به مخدوش کردن این اعتبار نبوده و کلیه اعضاء خود را ملزم به حفظ اعتبار شبکه از طریق ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مشتریان و همچنین رعایت مقررات و قوانین می‌دانند .

    در ادامه بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت : بخش مسافر ارتباط مستقیم با مسافر دارد و هرچه خدمات ارائه شده مدیریت شده باشد میزان افزایش رضایت آنان را به همراه دارد و با اجرا شدن طرح شبکه سیر شرکت‌های مسافری با مدیریت مناسب سفری ایمن و با خدمات مطلوب‌تر را برای مسافرین فراهم کرده و ساختار اقتصادی شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با اجرای طرح اصلاح می‌گردد .




    مطالب مرتبط

    ظرفیت پیشبینی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به طور کامل برای خدمت رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

    |

    با توجه به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در ایام طرح نوروزی ، از طریق ایجاد غرفه ها ، استراحتگاه‌ها و مجتمع های خدمات بین راهی، برای اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم ایمنی به مسافران در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از حوادث جاده‌ای اقدام می شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران