در حال بارگذاری ...
  • حضور با کیفیت‌ترین دریانوردان جهان در ایران


    دریانوردان بر اساس کنوانسیون ها و استانداردهای آموزشی بین المللی ، گواهی نامه خود را دریافت می کنند و ایران جز اولین کشورهایی است که این استانداردها را اجرا کرده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : حدود یک چهارم از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری دریانوردان کشور در این استان فعالیت می‌کنند .

    اله مراد عفیفی پور در آیین تجلیل از دریانوردان نمونه استان هرمزگان که با حضور مدیران ارگان های دریایی و صنوف مختلف دریاییان این استان در بندر شهید رجایی برگزار شد ، اظهار داشت : از سوی سازمان جهانی دریانوردی ، چهارم تیرماه به عنوان روز جهانی دریانورد نامگذاری و شعار امسال نیز "دریانوردان اهمیت دارند" تعیین شده است .

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت بین المللی ایران از طریق دریا انجام می شود ، به تبیین ابعاد مختلف اهمیت حرفه دریانودی پرداخت و افزود : ایران دارای پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است که ۲ هزار و ۲۳۷ کیلومتر آن در هرمزگان قرار دارد و این استان به تنهایی ۴۰ درصد نوار ساحلی و اعتبار دریایی کشور را به خود اختصاص داده است .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام اینکه ۹ هزار شناور ثبت شده در این استان وجود دارد ، گفت : از این تعداد ، هفت هزار شناور در آب های داخلی و دوهزار فروند دیگر ، کشتی هایی هستند که در آب های بین المللی تردد می کنند .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریایی و حماسه آفرینی های آنان به ویژه در هشت سال دفاع مقدس ، خاطرنشان کرد : شناورهایی که با پرچم ایران که در آب های بین المللی تردد می کنند ، توانسته اند اعتبار کشور ما را در جهان افزایش می دهند . دریانوردان بر اساس کنوانسیون ها و استانداردهای آموزشی بین المللی ، گواهی نامه خود را دریافت می کنند و ایران جز اولین کشورهایی است که این استانداردها را اجرا کرده است .

    عفیفی پور با بیان اینکه گواهی نامه ۹۰ درصد از ۳۰ هزار دریانورد فعال استان هرمزگان نیز با استانداردهای جهانی تطبیق داده شده و دوره های آموزشی آنها را گذرانده اند ، افزود : توجه به این استانداردهای آموزشی باعث شده تا شاهد کمترین حوادث و چالش های دریایی در کشور باشیم و دریانوردان ایرانی در زمره با کیفیت ترین و بهترین دریانوردان جهان قرار گیرند .

    وی شغل دریانوردی را از جمله مشاغل سخت در دنیا توصیف کرد و ضمن تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت ها برای توسعه فرهنگ دریایی ، افزود : دریانوردی ارتباط بین ملت های و کشورها را تقویت کرده و نقش به سزایی در نشان دادن الگوی شخصیتی کشورها و نظام های سیاسی آنها برای سایر کشورها و ملت ها دارد .

    عفیفی پور در پایان اظهار داشت : رفتار و منش دریانوردانی که در آب های داخلی و خارجی تردد می کنند ، نشان دهنده فرهنگ غنی و هویت جامعه ایرانی - اسلامی است .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

    |

    بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

    |

    یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

    |

    از مجموع تخلیه و بارگیری ۷۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۲ تُن انواع کالا، ۲۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۶۵۴ تن کالاهای نفتی بوده است . از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۳۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۳۵۴ تُن کالای غیرنفتی در این بندر بارگیری شده که در این بخش ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ...

    |

    نظرات کاربران