در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن استان آذربایجان غربی


    محور راه‌آهن مراغه به ارومیه اتصال شهرهای ملکان - میاندوآب - مهاباد - نقده و ارومیه را با خط راه‌آهن تبریز - تهران فراهم میکند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، عصر چهارشنبه ۲۱ تیرماه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونین خود در حوزه حمل ونقل از عملیات اجرایی روسازی راه‌آهن مراغه - ارومیه (بلاک نقده - ارومیه) بازدید کرد .

    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی مسیر راه‌آهن مراغه - ارومیه بر پایه سیاست‌های کلی و کلان کشور و اتصال استان از طریق ایستگاه راه‌آهن مراغه به شبکه ریلی و ادامه آن به استان آذربایجان‌شرقی تا مرز جلفا و رازی و به استان زنجان متصل می‌شود . محور راه‌آهن مراغه به ارومیه اتصال شهرهای ملکان - میاندوآب - مهاباد - نقده و ارومیه را با خط راه‌آهن تبریز - تهران فراهم میکند .

    بر اساس این گزارش طول کل راه‌آهن مراغه به ارومیه حدود ۱۸۶ کیلومتر و فاصله ایستگاه راه‌آهن ارومیه تا ایستگاه راه‌آهن تهران حدود ۷۹۰ کیلومتر است .

    همچنین عملیات اجرایی روسازی مراغه - ارومیه به طول ۲۱۵ کیلومتر (۱۸۶ کیلومتر خط اصلی و ۲۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی) که اجرای عملیات روسازی شامل عملیات نقشه‌برداری و بالاست‌ریزی قشر اول ، عملیات نصب خط ، عملیات بالاست‌ریزی قشر دوم ، عملیات زیرکوبی و شیروان‌سازی ، عملیات جوشکاری و علائم ثابت خطی است .

    در عملیات نقشه‌برداری و بالاست‌ریزی قشر اول تا کیلومتر روسازی ۱۳۱+۱۶۱ انجام شده است ، در عملیات نصب خط نیز معادل  ۱۳۰+ ۱۳۶ کیلومتر زیرسازی انجام شده و مابقی ادامه دارد ، عملیات بالاست‌ریزی قشر دوم تا خروجی ایستگاه نقده (کیلومتر ۱۰۹+۴۵۰) انجام شده است ، عملیات زیرکوبی و شیروان‌سازی نیز تا کیلومتر ۱۰۹+۰۶۱ انجام شده ، عملیات جوشکاری مسیر نیز تا کیلومتر ۱۰۹+۴۱۰ و علائم ثابت خطی تا ورودی ایستگاه نقده نصب شده است .

    به گفته مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مسیر راه‌آهن مراغه - ارومیه کسی از وزارت راه و شهرسازی مطالبه ندارد و مشکلات سند این اراضی تماما حل شده است .

    گفتنی است در مراسم بازدید از عملیات اجرایی روسازی مراغه-ارومیه وزیر راه و شهرسازی را امیر امینی معاون برنامه‌ریزی ، بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و تعدادی از مسئولان استانی همراهی کردند .




    مطالب مرتبط

             

    |

    در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

    |

    تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم .

    |

    نظرات کاربران