در حال بارگذاری ...

توسعه راه‌آهن موجب اشتغال‌زایی ، پیشرفت و توسعه


بسیاری از کشورها گام‌های استواری در راستای خطوط تندرو با سرعت حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته‌شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری با راه‌آهن ایران گفت : نخست‌وزیر و وزیر راه و ترابری ایتالیا مشتاقانه تأکید داشتند تفاهم‌نامه و اقدامات نهایی شود .

رناتو مازونچینی رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا در مراسم امضا تفاهم‌نامه ریلی میان راه‌آهن‌های ایران و ایتالیا اظهار داشت : راه‌آهن ایتالیا به‌عنوان بهترین شرکت اروپایی ازنظر درآمدزایی و خدمات شناخته شد و به‌قدری درآمد  این شرکت بالا بود که بنا به درخواست وزیر راه و ترابری  ایتالیا  مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به بخش‌های دیگر کمک شد .

وی افزود : سرمایه گذاری دولت ایتالیا در حمل‌ونقل ریلی ادامه دارد به طوری که شب گذشته ، کمیسیون میان وزارتخانه‌ای ایتالیا برای یکی دیگر از خطوط تندرو به ارزش ۲ میلیارد یورو برای ۸۰ کیلومتر بین میلان تا ونیز اختصاص داد .

رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا با بیان اینکه بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در عرصه ترابری در زمینه راه‌آهن صورت می‌گیرد گفت : بسیاری از کشورها گام‌های استواری در راستای خطوط تندرو با سرعت حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته‌شده است .

رناتو مازونچینی در ادامه بیان داشت : توسعه راه‌آهن موجب اشتغال‌زایی ، پیشرفت و توسعه را در پی دارد ، لذا اطمینان دارم که گام‌های برداشته‌شده از سوی دولت و مجلس ایران در جهت درست برداشته‌شده است . بزرگ‌ترین شبکه ریلی در اروپا واقع شده است و اروپا ۸۰۰ میلیارد یورو برای توسعه خطوط ریلی به‌ویژه خطوط تندرو اختصاص داده است .

رئیس راه‌آهن دولتی ایتالیا با اشاره سفر هیئت اقتصادی ، بانک مرکزی و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری به ایران یادآور شد : در این نشست مقرر شد طی یک ماه آینده چارچوب همکاری‌ها ظرف یک ماه اعلام شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی ، مدیر عامل راه آهن روز شنبه ۱۱ فروردین از ایستگاه راه آهن مشهد و بصورت خاص از محل جانمایی پیش بینی شده جهت احداث ...

|

نظرات کاربران