در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر


    با تأمین زیرساخت‌های لازم برقی موردنیاز هم‌اکنون زمینه نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در استان بوشهر فراهم شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته تخلیه و بارگیری کانتینر رشد ۹۱ درصدی داشته است و در مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان در سه‌ماهه نخست امسال رشدی ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد .

    محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت : در سه‌ماهه نخست سال ۱۳۹۶ حجم تخلیه و بارگیری در بندر تجاری بوشهر به ۶۵۲ هزار تن کالا و ۴۸ هزار TEU رسید که این مقدار نشان از رشد ۹۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر است . با توجه به اینکه همواره بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کشور در تخلیه و بارگیری کانتینر محسوب می‌گردد ، لذا توجه به رشد تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر از اولویت‌های اصلی این اداره کل است و با بهره‌برداری از ترمینال کانتینری در مجتمع بندری نگین این جایگاه برای همیشه تثبیت خواهد شد .

    وی با اشاره به ۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر گناوه بیان کرد : حجم تخلیه و بارگیری در جزیره خارک نیز با افزایش ۱۵ درصدی در این مدت در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته به ۳۰ میلیون تن افزایش یافت . این میزان در عملکرد تخلیه و بارگیری سه ماه نخست بندر عسلویه نیز به ۱۰ میلیون تن افزایش یافته است که رشد ۳ درصدی را شاهد می‌باشیم . با تأمین زیرساخت‌های لازم برقی موردنیاز هم‌اکنون زمینه نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در استان بوشهر فراهم شده است .

    بنچاری گفت : پیش از این زیرساخت‌های مورد نیاز برای نگهداری مقدار کمتری کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم بود که با افزایش متقاضیان و توسعه زیرساخت‌های برقی صورت گرفته این حجم افزایش چشم‌گیری داشته و هم‌اکنون امکان انبارش و نگهداری ۵۰۰ کانتینر یخچالی در بندر بوشهر فراهم شده است .

    وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها در بندر بوشهر متقاضیان استفاده از بندر بوشهر را افزایش داده است ، گفت : انتظار می‌رود با فراهم شدن زمینه تسریع عملیات افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر بتوانیم به تناسب تقاضا برای استفاده از بندر بوشهر برای تخلیه و بارگیری کالا پاسخگوی متقاضیان باشیم .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به مزیت بندر بوشهر در زمینه کالاهایی یخچالی نسبت به سایر بنادر کشور گفت : وجود سردخانه پنج هزار تنی با قابلیت تنظیم مدار بالا و پایین صفر درجه ظرفیت مناسبی را برای واردات و نگهداری کالاهای مرتبط در بندر بوشهر فراهم کرده است .




    مطالب مرتبط

    عامل اصلی در ترافیک ایجاد شده فعال شدن مجتمع بندری نگین در ترانزیت مشتقات نفتی است که با هدف رونق بندر بوشهر از ماه گذشته عملیاتی شده است .

    |

    مساحت اراضی بندر بوشهر اکنون ۵۷ هکتار است که با هدف رفع محدودیت مکانی برای فعالیت سرمایه گذاران از سنوات گذشته توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده است . در این زمینه اقدام‌های ارزشمندی برای تامین زیرساخت های مجتمع بندری نگین و ورود بخش خصوصی به این مجتمع انجام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در جریان بازدید معاونان سازمان‌ ملی بهره وری و سازمان بنادر از بنادر بوشهر ، پیشرفت فیزیکی جاده دسترسی مجتمع بندری ...

    |

    پیاده سازی سامانه مدیریت و برنامه ریزی عملیات اسکله ، یکی از ظرفیت‌های تاثیر گذار بر کاهش مراجعات حضوری در بنادر محسوب می‌شود .

    |

    کاهش زمان انتظار شناورها و همچنین ترخیص کالاها از بنادر یکی از مولفه‌های مهم در افزایش رقابت پذیری قدرت بنادر است که بنادر استان در این شاخص ، عملکردی قابل قبول به ثبت رساندند . از مجموعه کالاهای رسوبی سنواتی بنادر استان بوشهر تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن ترخیص شده و مابقی آن ...

    |

    نظرات کاربران