در حال بارگذاری ...
  • افتتاح رسمی ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان سال


    در حال حاضر ترمینال سلام پیشرفتی ۵۳ درصدی را به ثبت رسانده و کار طبق برنامه ادامه دارد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) با رد توقف عملیات ساخت ترمینال سلام ، گفت : با حذف ساخت سالن اختصاصی -VIP- این ترمینال ، تعداد گیت های ترمینال سلام فرودگاه امام از ۲۸ به ۵۰ گیت بازرسی افزایش یافت .

    محمود نویدی ضمن رد توقف عملیات ساخت ترمینال سلام اظهار داشت : با حذف ساخت سالن اختصاصی -VIP- این ترمینال ، تعداد گیت های ترمینال سلام فرودگاه امام از ۲۸ به ۵۰ گیت بازرسی افزایش یافت . همچنین روند ساخت ترمینال سلام توسط پیمانکار آن ادامه دارد و امیدواریم طبق قراردادی که منعقد شده تا پایان امسال این ترمینال مورد استفاده قرار گیرد .

    وی یادآور شد : در طراحی اولیه این ترمینال یک سالن VIP در نظر گرفته شده بود ، اما برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در این ترمینال بخصوص در ایام حج با مذاکراتی که با پیمانکار برگزار شد ، این سالن از نقشه فنی آن حذف شد . هرچند که تغییرات فنی ممکن است زمان اتمام پروژه ها را به تاخیر بیاندازد، اما همه در تلاش هستند عملیات اجرایی این ترمینال تا پایان امسال به پایان برسد .

    با حذف سالن VIP ظرفیت پذیرش و اعزام ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی ( ره ) سالیانه به ۴.۵ تا پنج میلیون مسافر در سال افزایش می یابد .

    پیش از این محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام ( ره ) اعلام کرد : در ابتدا یکی از شرکت‌های بنیاد در احداث این ترمینال به عنوان یک پیمانکار حضور داشت ، اما با توجه به این که وزارت راه و شهرسازی کمبود اعتبار داشت از بنیاد مستضعفان خواستند تا تامین مالی نیز در این ترمینال داشته باشد . ما با این هدف که گره مشکلات باز شود وارد شدیم و قرارداد در دی ماه سال ۱۳۹۵ به امضا رسید .

    وی با بیان این‌ که کارگاه این ترمینال به عنوان بزرگترین کارگاه ملی با رکوردشکنی جزئیات فنی اجرایی ، کاملا فعال است ، افزود : این نکاتی که بعضا در فضای مجازی و رسانه‌ها بیان می‌شود که بنیاد مستضعفان کار را متوقف کرده به هیچ عنوان صحت ندارد . ما از همان ابتدا اعلام کردیم که این پروژه را به عنوان یک پروژه ملی مهم با اتکاء به توان داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتی ، تکمیل خواهیم کرد و برنامه زمان بندی آن نیز یک سال تعیین شده است ، اما چندی قبل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که شاید بر اساس آخرین مطالعات مشاور طرح ، قصد ایجاد تغییراتی در طرح مصوب قبلی در جهت بالا بردن ظرفیت ترمینال سلام داشته باشد که اگر نظر قطعی آنها بر این تغییر باشد مدت زمان ساخت و هزینه آن افزایش می‌یابد .

    سعیدی ‌کیا افزود : در حال حاضر ترمینال سلام پیشرفتی ۵۳ درصدی را به ثبت رسانده و کار طبق برنامه ادامه دارد .




    مطالب مرتبط

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا ایلاتی مدیرعامل هلدینگ پایا ترابر سینا (هلدینگ تخصصی حمل و نقل بنیاد مستضعفان) در مراسم تفاهم نامه سرمایه‌گذاری و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن در مراسم امضای تفاهم‌نامه که در دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی برپا شده بود ، گفت : با توجه به اهتمام دولت سیزدهم جهت ...

    |

    امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه جهشی در عبور از گلوگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم . این تفاهم‌نامه می‌تواند الگویی برای سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌ها جهت سرمایه‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل ریلی باشد .

    |

    نظرات کاربران