در حال بارگذاری ...

جزئیات اجرای پروژه های جاده ای و ریلی در استان قم


احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل راه‌آهن آغاز شد که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و مشاوران آن چینی هستند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از انعقاد تفاهم‌نامه احداث بخشی از کمربندی جدید قم به طول ۷۵ کیلومتر خبر داد و گفت : بازنگری طرح جامع ناحیه‌ای قم در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی مصوب شده است .

حسن صبوری عنوان کرد : سال گذشته طرح کمربندی جدید قم در لایحه بودجه دولت قرار گرفت و ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث این کمربندی به طول ۱۱۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است . تفاهم نامه احداث بخشی از کمربندی جدید قم به طول ۷۵ کیلومتر از آزادراه تهران محدوده مجتمع مهتاب به سمت محور قم - سلفچگان و از محور قم - سلفچگان به سمت آزادراه قم - کاشان با بخش خصوصی منعقد شده که در مدت دو سال احداث می‌شود و بهره برداری از این طرح در مدت ۱۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد .

مدیرکل راه و شهرسازی قم همچنین با بیان اینکه روکش آسفالت قطعه صفر محور قم – جعفریه ۱۰ درصد رشد کرده و برای تکمیل پروژه به ۳۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است ، عنوان کرد : احداث قطعه یک محور قم – جعفریه به پایان رسیده و احداث قطعه سوم این محور ۷۰ درصد پیشرفت کرده  و برای تکمیل این قطعه ۵۹ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است .

صبوری همچنین گفت : احداث قطعه ۲ محور قم – آوه ، ۸۵ درصد پیشرفت کرده و اعتبار موردنیاز برای تکمیل آن ۳۴.۵ میلیارد ریال است . آسفالت گردنه اول و دره سلیمان نیز ۳۰درصد رشد کرده و تکمیل آن دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه احداث راه جنت‌آباد به جاده کاشان با پیش‌بینی پنج میلیارد ریال اعتبار به زودی آغاز می‌شود ، عنوان کرد : به زودی احداث پل طغرود و نیز بهسازی و آسفالت محورهای روستایی سلطان‌باجی ، ملک‌آباد و کاخ محمدآباد آغاز می‌شود . همچنین عملیات بهسازی و تعریض پل‌های محورهای روستایی با اختصاص هفت میلیارد ریال اعتبار در آینده نزدیک شروع می‌ِشود .

وی به طرح قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان اشاره کرد و افزود : این طرح با پیش بینی پنج میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر به بهره‌برداری می‌رسد . احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره‌کل راه‌آهن آغاز شد که پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و مشاوران آن چینی هستند . مسیر قم به اصفهان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر قم به تهران در مرحله تجهیز کارگاه است .

صبوری افزود : ایستگاه مرکزی راه آهن قم به عنوان ایستگاه تبادل سفر در نظر گرفته شده است و مسیرهای منتهی به ایستگاه مرکزی بر اساس دو گزینه که یا از خارج شهر به صورت زیرگذر و یا به صورت آنتنی به ایستگاه مرکزی قم متصل شود ، در حال بررسی است. اکنون هشت رام قطار در مسیر قم - تهران به صورت قطار حومه‌ای در حال تردد است و با ظرفیت خوبی مسافران را جابه‌جا می‌کند . راه‌اندازی قطار پرسرعت قم - اراک نیز در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن نیز در حال انجام است و در صورت افتتاح این طرح ، قم به کانون تبادل قطارهای پرسرعت تبدیل می‌شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی ، مدیر عامل راه آهن روز شنبه ۱۱ فروردین از ایستگاه راه آهن مشهد و بصورت خاص از محل جانمایی پیش بینی شده جهت احداث ...

|

با تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان ، ارزش بندر شهید بهشتی دو چندان می‌شود . در همین راستا برنامه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی ارائه شده‌است که در شرف دستیابی به قرارداد نهایی هستیم و از طرفی نهادهای مختلف داخلی نیز از سرمایه‌گذاری در این بندر استقبال کرده‌اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیر عامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی با اشاره به این که توسعه شبکه های حمل و نقل یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد است ، افزود : در ...

|

نظرات کاربران