در حال بارگذاری ...

سرعت بیشتر در روند اجرایی بهسازی محور رامیان – شاهرود


در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال احداث پل ، آبرو و عملیات زیرسازی در طول مسیر است که پس از آن عملیات روسازی و آسفالت آن را شروع خواهیم کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان گلستان از شتاب بیشتر فاز اول پروژه بهسازی محور رامیان – سه‌راهی شاهرود (اولنگ) خبر داد .

علی‌اکبر شاهینی گفت : محور رامیان – سه‌راهی شاهرود (اولنگ) به طول ۵۲ کیلومتر که حدود ۴۷ کیلومتر آن در حوزه استان گلستان واقع شده و به‌عنوان بخشی از شبکه راه‌های ملی است و ارتباط بین دو استان گلستان و سمنان را فراهم می‌کند . پروژه بهسازی محور فوق در راستای افزایش ایمنی و تسهیل در تردد روستانشینان و اتصال مناطق معدنی منطقه به سایر مراکز صنعتی و دسترسی آسان گردشگران به مناطق بکر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری محور فوق ذکر کرد .

شاهینی افزود : بهسازی محور از اعتبارت ملی با عقد قرارداد سیصد میلیارد ریال از سال ۹۰ در ردیف بودجه تخصیص قرار گرفته که در سال‌های گذشته تخصیص مناسبی نداشت اما در سال ۹۵ و ۹۶ با توجه به سفر مقامات و مسئولین وزارت راه و شهرسازی و بازدید از این پروژه و با پیگیری‌های به عمل آمده استاندار ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی و دیگر دست‌اندرکاران استانی و تخصیص منابع مالی این پروژه روند اجرایی خوبی پیدا کرده است . در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال احداث پل ، آبرو و عملیات زیرسازی در طول مسیر است که پس از آن عملیات روسازی و آسفالت آن را شروع خواهیم کرد .

این مقام مسئول در اداره کل در خصوص مشکلات به وجود آمده در تردد گفت : توسعه همه‌جانبه این محور به صورتی در نظر گرفته شده است تا به محیط‌زیست لطمه‌ای وارد نشود از این سو در حال حاضر هم بهسازی در حال انجام و تردد روان هم برقرار است . وی ادامه داد در غیر این صورت باید مسیر انحرافی جدید موقت ساخته شود که این موضوع به منابع طبیعی و محیط‌زیست منطقه آسیب وارد می‌کند .

شاهینی افزود : با توجه آسیب‌دیدگی فراوان محور اصلی و به جهت فعال بودن پروژه و کاهش ایمنی محور فوق از سال ۹۳ با هماهنگی پلیس‌راه استان محور مذکور مسدود اعلام شد و فقط تردد برای مردم محلی و کارگران معدن آزادمی باشد . طبق هماهنگی‌های به عمل آمده فاز اول پروژه فوق به طول ۱۰ کیلومتر عملیات احداث ابنیه و روکش اسفالت ۳ کیلومتر ابتدای آن (تفرجگاه مرم رامیان جاده سلامت) تا سه ماه آینده انجام می‌گردد .

مدیر ساخت و توسعه راه‌های این اداره کل در پایان از ترددکنندگان در محور مذکور خواست ، با عنایت به اینکه جاده در حال بهسازی و شانه‌سازی و دارای بیش از ۲۰ نقطه کنده‌کاری و محیط کارگاهی است خواهشمند است با احتیاط کامل تردد نموده و با سرعت مطمئن و کامل در مسیر تردد و به هشدارهای راهسازان و پلیس‌راه توجه نمایند.




مطالب مرتبط

افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

|

خوشبختانه با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه بهسازی راه‌های روستایی در شهرستان ساری در دست اجرا بوده که امیدواریم این تلاش‌ها با تعامل به بار بنشیند تا به فضل خداوند شاهد ایجاد راه‌های دسترسی ایمن و مناسب برای روستاییان ...

|

۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

|

تکمیل ۲۰ کیلومتر باقیمانده از محور ١٨٠ کیلومتری میانه - میاندوآب ، محور قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر ، از مهمترین برنامه هایی است که در شرکت ساخت در برنامه تکمیل قرار دارد .

|

مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی و به تبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی ، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر ، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است .

|

نظرات کاربران