در حال بارگذاری ...

نهایی شدن سامانه جامع دریایی کشور تا ۲ ماه آینده


مراسم روز جهانی دریانوردی در راستای تقدیر از دریانوردان کشور روز آینده با حضور نمایندگان ارگان‌های دریایی ، نمایندگان شهرهای ساحلی و دیگر دست‌اندرکاران بخش دریایی کشور برگزار می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نهایی شدن سامانه جامع دریایی کشور تا ۲ ماه آینده ، گفت : این سامانه موجب می‌شود که چارچوبی یکپارچه و مکانیزمی واحد برای همه خدمات دریایی کشور پیاده‌سازی شود .

محمد راستاد ، درباره سرنوشت سامانه جامع دریایی کشور اظهار داشت :‌ بیش از ۹۰ درصد حجم مبادلات کالا اعم از صادرات ، واردات و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم جمعیت‌های عظیمی از کشور ، در بنادر است . در راستای ارتقای کیفیت و کارایی خدمات دریایی در بنادر ، سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه جامع دریایی کشور» در حال طی مراحل نهایی پیاده‌سازی و به‌کارگیری است . این سامانه به عنوان منحصر به فردترین سیستم جامع دریایی در سطح خاورمیانه ، بر اساس تلفیق دو ویژگی حاکمیتی امور دریایی و نیازهای عملیاتی‌ امور دریایی در بنادر کشور ، مدل‌سازی شده است .

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد : این سامانه موجب می‌شود که چارچوبی یکپارچه و مکانیزمی واحد برای همه خدمات دریایی کشور پیاده‌سازی شود که شامل مدیریت واحد ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر ، کنترل ترافیک دریایی ، جست‌وجو و نجات دریایی ، امور فنی و ایمنی کشتی‌ها ، پیشگیری و مقابله با آلودگی آب دریا ، بازرسی کشتی‌ها و دیگر امور حاکمیتی مربوط به خدمات دریایی کشور است که تحت این سامانه تجمیع می‌شود . مبادله اطلاعات بین بخش‌های مختلف این سامانه انجام می‌شود و همه بنادر کشور تحت این سامانه به یکدیگر مرتبط می‌شوند و می‌توانند عملکرد واحدی داشته باشند.  

وی امکان ردیابی ‌فعالیت‌ها در مرکز و بنادر به تشخیص سازمان بنادر را از دیگر مزایای این سامانه دانست و گفت : شرایط مناسبی برای ارائه خدمات با کیفیت و ارتقای ایمنی دریانوردی در بنادر کشور و آب‌های تحت حاکمیت ایران با پیاده‌سازی و اجرای این سامانه ایجاد می‌شود . در این باره با مشاور بخش خصوصی همکاری‌های گسترده‌ای داشتیم ، ‌انتظار داریم تا دو ماه آینده ، بهره‌برداری نهایی از بخش عمده‌ای از این سامانه انجام شود ، البته بهره‌برداری آزمایشی بخشی از ماژول‌های این سامانه انجام شده‌ است و انتظار داریم تا دو ماه آینده پیاده‌سازی نهایی این سیستم انجام تا در بنادر کشور اجرایی شود .  

 

 

برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد در ۱۴ تیرماه امسال‌

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد در ۱۴ تیرماه امسال ، گفت : مراسم روز جهانی دریانوردی در راستای تقدیر از دریانوردان کشور روز آینده با حضور نمایندگان ارگان‌های دریایی ، نمایندگان شهرهای ساحلی و دیگر دست‌اندرکاران بخش دریایی کشور برگزار می‌شود .

راستاد با اشاره به اینکه این مراسم در ایران ، در راستای مراسمی است که از سوی سازمان جهانی دریانوردی تحت این عنوان تعیین شده است ، افزود : بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد‌ روی کشتی‌‌های اقیانوس پیما در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی از طریق دریا و کشتی‌های باری صورت می‌گیرد ، بنابراین نقش و جایگاه حیاتی خانواده بزرگ دریانوردان در اقتصاد جهانی انکارناپذیر است .

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قدردانی از‌ ۴۳ دریانورد نمونه کشور ، اظهار داشت : شعار امسال روز جهانی دریانورد ، تأکید بر اهمیت فعالیت دریانوردان در صنعت کشتیرانی دارد ، شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی برای روز دریانورد، «دریانوردان مهم و ارزشمند هستند» است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ششمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری با حضور مجتبی خوش نیت ، رئیس دبیرخانه و دبیر شورای مطالعات و سیاست‌های ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال ، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد .

|

در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

|

خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است .

|

نظرات کاربران