در حال بارگذاری ...

همکاری کشتیرانی MOL ژاپن با شرکت مهندسی Mitsui


تجربه عملیاتی و فناورانۀ کشتیرانی MOL و تجربۀ شرکت MES به عنوان کشتی سازی مجهز به تکنولوژی های پیشرفته ، ICT و سیستم انتگرال سبب همکاری گستردۀ این دو شرکت شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، خط کشتیرانی MOL ژاپن با شرکت کشتی سازی و مهندسی Mitsui این کشور به موجب توسعۀ نسل جدید سیستم های حمایتی و نظارتی شناورها وارد همکاری مشترک شدند .

همکاری مشترک خط کشتیرانی MOL و شرکت کشتی سازی و مهندسی Mitsui موسوم به MES ، منجر به بهره مندی صنعت کشتیرانی از سیستم های نظارتی و حمایتی پیشرفته بر روی شناورها خواهد شد .

بهره مندی از سیستم نظارت و حمایت شناور بر پایۀ اطلاعات زمان واقعیِ حاصل از سیستم های دریانوردی و ماشین آلات ، استوار است که از سوی واحدهای جمع آوری اطلاعات گردآوری می شود و از ابعاد مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند .

خط کشتیرانی MOL بر این باور است که این تکنولوژی ، گروه را برای دستیابی به پیشگیری از وقوع حوادث دریایی و نقص تجهیزات، هدایت و مسیریابی شناور را با استفاده از عناصر مختلف ICT مانند هوش مصنوعی بهینه می کند .

در همین راستا ، دو شرکت MOL و MES در پروژۀ مطالعاتی تحت نظر وزارت زمین ، زیرساخت ، حمل و نقل و گردشگری ژاپن حضور دارند . هدف پروژۀ تحقیق و توسعۀ ژاپن ، احداث نقشه های جاده ای برای شناورهای خودکار است که انتظار می رود با ورود آنها به عرصۀ کشتیرانی ، حمل و نقل دریاییِ کارآمدتر و ایمنی تر شود .

شایان ذکر است ، تجربه عملیاتی و فناورانۀ کشتیرانی MOL و تجربۀ شرکت MES به عنوان کشتی سازی مجهز به تکنولوژی های پیشرفته ، ICT و سیستم انتگرال سبب همکاری گستردۀ این دو شرکت شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی بنادر کشور ، ‌اظهار داشت : ظرفیت مناسبی در حوزه کشتیرانی با توجه ...

|

نظرات کاربران