در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۶ درصدی ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس


    ۶۶ هزار تن از این بار گوگرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته و سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان ، ترکمنستان و تاجیکستان است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت : با اعطای تخفیفات ۱۵ تا ۵۰ درصدی در تعرفه حمل کالاهای ترانزیتی مرز سرخس ، شاهد رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم .

    محمد هادی ضیایی مهر گفت : ۲۰۵ هزار تن بار ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که دارای سهم ۷۲ درصدی از کل ترانزیت ریلی کشور است . در سه ماهه نخست امسال ، از میزان بار حمل شده ۶۵ هزار تن آن محموله کود شیمیایی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش داشته است .

    ضیایی‌مهر عنوان کرد : ۶۶ هزار تن از این بار گوگرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته و سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان ، ترکمنستان و تاجیکستان است .

    مدیر کل راه آهن خراسان در خصوص کاهش زمان سیر بارهای ترانزیتی در کریدور سرخس - بندرعباس گفت : در راستای افزایش رضایت مشتریان و صاحبان کالا ، با برقراری قطارهای باری برنامه ای و همچنین مستقیم در این مسیر ، زمان سیر از یک هفته به ۵۳ ساعت کاهش یافته است . با توجه به موقعیت راهبردی و ترانزیتی کشور ، می توان فرصتها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشور در نظر گرفت و البته بهره برداری درست و به موقع از این فرصت‌ها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گستردۀ همزمان می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشور موثر باشد .

    ضیایی‌مهر یادآور شد : نحوه بهره برداری از این مزیتها و فرصت‌ها و برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت در نتیجه ارز آوری برای کشور ، ایفا کند .




    مطالب مرتبط

    توسعه سکوهای بارگیری ایستگاه راه آهن شهید مطهری در نزدیکی مشهد و تجمیع و تسهیل فرآیندهای بارگیری و صادراتی در این ایستگاه باری راه آهن ، از عوامل توسعه صادرات ریلی از مرز سرخس بوده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی ، مدیر عامل راه آهن روز شنبه ۱۱ فروردین از ایستگاه راه آهن مشهد و بصورت خاص از محل جانمایی پیش بینی شده جهت احداث ...

    |

    با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی ، رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی ، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی ، سبب افزایش درآمد واحدهای تولیدی و همچنین جذب بازارهای جدید در کشورهای آسیای میانه ...

    |

    تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۴۵ نفر بوده که از این تعداد ، ۴۵ هزار و ۳۰۸ نفر مسافران خارجی بوده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار خراسان رضوی در راس هیئتی در مسکو با رئیس مرکز توسعه صادرات فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد .

    |

    نظرات کاربران