در حال بارگذاری ...
  • طراحی و توسعه فله بر ها با سوخت LNG


    یکی از مشکلات مربوط به استفاده LNG به عنوان سوخت ، سایز تانکرهایی مورد نیاز برای ذخیره گاز است ، تانکرهای سوخت LNG تقریبا سه برابر حجم تانکرهای سوخت سنتی هستند ، اما طراحی شناورها نیاز به تطبیق با تانکرها بدون کاهش ظرفیت کارگو دارد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی با همکاری موسسه رده ‌بندی لویدز رجیستر لندن ، فله برهایی که با سوخت گاز مایع طبیعی LNG کار می کنند را طراحی و توسعه خواهند داد .

    در کنفرانس Nor-Shipping در اسلو عنوان شد ، کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی در نظر دارد با همکاری موسسه رده ‌بندی لویدز رجیستر لندن فله برهای کیب سایز با ظرفیت ۱۸۰ هزارDWT که با سوخت LNG کار می کنند را طراحی و وارد بازار کند ، این نوع شناورها در مسیرهای تجاری کوتاه و متوسط مانند استرالیا به آسیا و مسیرهای طولانی مانند برزیل به چین تردد خواهند کرد .

    این گزارش در ادامه نوشت: تصمیم برای ساخت شناورها با سوخت LNG در شرایطی اتخاذ می شود که قوانین زیست محیطی نیز شدت بیشتری گرفته است ، به عبارت دیگر، تکنولوژی در بخش تانکرها و بارجی ها موفقیت آمیز عمل کرده است ، اما باید در بخشی که سوخت LNG بتواند در سیستم رانش فله برها مورد استفاده قرار گیرد ، کار بیشتری انجام گیرد .

    لازم به ذکر است : یکی از مشکلات مربوط به استفاده LNG به عنوان سوخت ، سایز تانکرهایی مورد نیاز برای ذخیره گاز است ، تانکرهای سوخت LNG تقریبا سه برابر حجم تانکرهای سوخت سنتی هستند ، اما طراحی شناورها نیاز به تطبیق با تانکرها بدون کاهش ظرفیت کارگو دارد .

    مقامات هیوندایی و لویدزریجستر در این باره گفت : به دلیل وفور بیشتر گاز در سرتاسر جهان و از طرف دیگر قوانین سختگیرانه تری که از سوی سازمان بین المللی دریانوردی در مورد انتشارات نیتروژن و سولفار اعمال می شود ، نیاز به طراحی های کشتی وجود دارد که بتوانند آلترنتیوهای بیشتری را برای جایگزینی سوخت های بهتر فراهم کنند .

    ناگفته نماند ، از زمانی که در سفارش ساخت شناورهای جدید ، شناورهای سایز بزرگ غالب شدند ، شناور با ظرفیت ۱۸۰ هزار DWT برای این پروژه منظور شد .

    "David Barraow " مدیر نوآوری و بازاریابی لویدز ریجستر گفت : طراحی های هیوندایی این امکان برای مالکان شناور در سرتاسر جهان را فراهم می آورد تا شناورهایی سازگار با قوانین انتشارات محیطی داشته باشند و هم از سرمایه گذاری پایدار و رقابتی بهره مند شوند .

    "Bong-Jun Jang" جانشین ارشد اجرائی صنایع سنگین هیوندایی گفت: اعتقاد بر این است که این پروژه مشترک ، راه حل های اقتصادی و زیست محیطی را برای طراحی های آینده فله برها به ارمغان خواهد آورد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ صنعت کشتیرانی ثبت خواهد شد . افزون بر این ، یک گروه متشکل از کشتیرانی MOL ژاپن ، شرکت استخراج معادن BHP استرالیا ، شرکت استخراج معادن و فلزات بریتانیایی - استرالیایی ، شرکت تولید و اکتشافات نفت Woodside استرالیا ، موسسه رده بندی DNV GL نروژ و موسسه تحقیقاتی و طراحی شناورهای تجاری شانگهای چین SDARI در نظر دارد یک فله بر کیب سایز با سوخت LNG برای مسیر تجاری چین - استرالیا را طراحی کند .




    نظرات کاربران