در حال بارگذاری ...

میزبانی از هواپیماهای بزرگ در فرودگاه سهند با تصویب طرح جامع


توسعه فرودگاه سهند از ۵۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار صورت می گیرد و انجام برنامه ریزی های لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای F100 و بالاتر آماده خواهد بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب طرح جامع فرودگاه سهند ، از امکان میزبانی این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیمای F100 و بزرگتر از آن در آینده خبر داد .

جلسه نهایی طرح جامع فرودگاه سهند که از دو سال پیش در دستور کار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته بود ، پس از انجام دهها ساعت کار کارشناسی و جلسات متعدد و تبادل نظرات فنی ، طی جلسه ای با حضور مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی ، مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ، رئیس فرودگاه سهند ، کارشناسان ستادی شرکت فرودگاه ها و مهندسان مشاورین سامانه های راهبردی تصویب و نهایی شد .

صفایی ، مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت : با توجه به اینکه طرح جامع، یک سند بالا دستی است ، از این پس اولویت امور فرودگاه سهند بر اساس طرح جامع ؛ بررسی ، برنامه ریزی و اقدام خواهد شد . با توجه به اینکه فرودگاه سهند یکی از فرودگاههای کوچک از نظر وسعت کشور محسوب می شود ، پیش از این برای  نشست و برخاست هواپیماهای در رده F100  و بالاتر آماده نبود اما اکنون با تصویب طرح جامع آن ، توسعه فرودگاه سهند از ۵۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار صورت می گیرد و انجام برنامه ریزی های لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای F100  و بالاتر آماده خواهد بود .

وی گفت : طرح جامع فرودگاه سهند در افق پنج ساله، ده ساله و بیست ساله مطالعه و بررسی و یک نقشه راه محسوب می شود و برای توسعه فرودگاه بایستی پس از تصویب ، به دنبال تملک اراضی از طریق استان باشیم . همانطور که در طرح پنج ساله فقط بایستی به مقدار ۱۰۰ هکتار به زمین های فرودگاه اضافه شود تا یک فرودگاه استاندارد برای نشست و برخاست پروازها آماده شود . برای راه اندازی پروازهای فرودگاه سهند ضروری است تملک اراضی در مجاورت این فرودگاه توسط فرمانداری شهرستان مراغه برنامه ریزی شود .




مطالب مرتبط

در قسمت نخست این مانور با اقدامات خرابکارانه برای اختلال در سامانه فروش بلیط شناور ، متصدیان سامانه امکان ثبت و فروش بلیط را نداشته و باعث هرج و مرج و شلوغی در سالن مسافری می‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

|

نظرات کاربران