در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • میزبانی از هواپیماهای بزرگ در فرودگاه سهند با تصویب طرح جامع


    توسعه فرودگاه سهند از ۵۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار صورت می گیرد و انجام برنامه ریزی های لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای F100 و بالاتر آماده خواهد بود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب طرح جامع فرودگاه سهند ، از امکان میزبانی این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیمای F100 و بزرگتر از آن در آینده خبر داد .

    جلسه نهایی طرح جامع فرودگاه سهند که از دو سال پیش در دستور کار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته بود ، پس از انجام دهها ساعت کار کارشناسی و جلسات متعدد و تبادل نظرات فنی ، طی جلسه ای با حضور مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی ، مدیرکل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ، رئیس فرودگاه سهند ، کارشناسان ستادی شرکت فرودگاه ها و مهندسان مشاورین سامانه های راهبردی تصویب و نهایی شد .

    صفایی ، مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت : با توجه به اینکه طرح جامع، یک سند بالا دستی است ، از این پس اولویت امور فرودگاه سهند بر اساس طرح جامع ؛ بررسی ، برنامه ریزی و اقدام خواهد شد . با توجه به اینکه فرودگاه سهند یکی از فرودگاههای کوچک از نظر وسعت کشور محسوب می شود ، پیش از این برای  نشست و برخاست هواپیماهای در رده F100  و بالاتر آماده نبود اما اکنون با تصویب طرح جامع آن ، توسعه فرودگاه سهند از ۵۰ هکتار به ۱۵۰ هکتار صورت می گیرد و انجام برنامه ریزی های لازم برای نشست و برخاست هواپیماهای F100  و بالاتر آماده خواهد بود .

    وی گفت : طرح جامع فرودگاه سهند در افق پنج ساله، ده ساله و بیست ساله مطالعه و بررسی و یک نقشه راه محسوب می شود و برای توسعه فرودگاه بایستی پس از تصویب ، به دنبال تملک اراضی از طریق استان باشیم . همانطور که در طرح پنج ساله فقط بایستی به مقدار ۱۰۰ هکتار به زمین های فرودگاه اضافه شود تا یک فرودگاه استاندارد برای نشست و برخاست پروازها آماده شود . برای راه اندازی پروازهای فرودگاه سهند ضروری است تملک اراضی در مجاورت این فرودگاه توسط فرمانداری شهرستان مراغه برنامه ریزی شود .




    مطالب مرتبط

    بازخوانی روند کار هواپیمای فلایت چک و تشریح ویژگی های منحصر به فرد آن

    بازخوانی روند کار هواپیمای فلایت چک و تشریح ویژگی های منحصر به فرد آن

    خلبانی کاری پرخطر با ریسک بالاست و در هواپیمای فلایت چک درجه ریسک و خطر پذیری بسیار بالاتر است و دشوارترین خلبانی غیرنظامی را شامل می شود. مسیرهای پروازی هواپیمای فلایت چک را خلبان دیگری نمی رود زیرا باید در پایین ترین ارتفاع ها مشخصات سیستم ها را دریافت کند.

    |

    تشریح گزارش عملکرد فرودگاه بین المللی لارستان در دو سال گذشته

    تشریح گزارش عملکرد فرودگاه بین المللی لارستان در دو سال گذشته

    در حال حاضر در فرودگاه بین المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان به صورت هفتگی ۳ پرواز در مسیر تهران – لار – تهران ۵ پرواز در مسیر شارجه – لار – شارجه ، ۳ پرواز در مسیر دبی – لار – دبی ،۲ پرواز در مسیر کویت – لار – کویت و یک پرواز در مسیر قطر – لار – قطر و یک پرواز در مسیر اهواز ...

    |

    دو برابر شدن ظرفیت فعلی ترمینال فرودگاه شاهرود تا پایان امسال

    دو برابر شدن ظرفیت فعلی ترمینال فرودگاه شاهرود تا پایان امسال

    اولین مانور طرح اضطراری فرودگاه شاهرود شهریور امسال برگزار خواهد شد . در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مسافران ، اخیرا اتاقهای مادر و کودک ، تشریفات و همچنین میز خدمت را راه اندازی کرده ایم .

    |

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    تدوین کلیات دستورالعمل عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‎ها

    هر فرودگاه باید دستورالعمل برفروبی ویژه خود را تهیه و تا پایان مرداد ماه به دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ارسال کند . همچنین هر فرودگاه ملزم است ، تا پایان شهریور ماه هرسال، اولین جلسه نحوه مواجهه و مقابله را برگزار و نیز گزارش آمادگی پرسنلی و تجهیزاتی ...

    |

    نظرات کاربران