در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم ترافیک کانتینری در جهان


    تجارت درون منطقه ای به عنوان محرک اصلی رشد ترافیک تجاری رشد و ترافیک دریایی دور از ساحل به ترتیب رشد ۱۷ و هفت درصدی را به نمایش گذاشتند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، موسسه تحقیقی دریایی Drewry لندن با اعلام رشد حجم جابه جایی کانتینری جهان در ماه های اخیر ، کندترین و سریع ترین کشتیرانی ها در روند توسعه را اعلام کرد .

    موسسه تحقیقی دریایی Drewry مستقر در لندن گفت : داده های اولیه حاکی از آن است ، حجم ترافیک کانتینری جهان خیلی قویتر از پیش بینی ها عمل کرد و در ماه های اخیرسال جاری میلادی شاهد روند صعودی 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود . به عبارت دیگر ، بنادر و ترمینال ها سطح بالاتری از حجم کاری را تجربه کردند ، چنانچه آمار تجارت کانتینری CTS دلالت بر رشد ۱۰ درصدی ترافیک در مدت زمان ذکر شده دارد .

    در سه ماه نخست سال جاری میلادی ، میانگین حجم رشد جابه جایی کانتینری برای شش خط کشتیرانی که ۳۰ درصد از ناوگان کشتیرانی کانتینری جهان را شامل می شوند ، ۱۰ درصد بوده است ، کند ترین روند رشد را کشتیرانی zim رژیم صهیونیستی با چهار درصد و سریع ترین روند رشد را کشتیرانی MOL ژاپن با ۱۷ درصد، نشان دادند .

    Drewry در ادامه ، رشد تقاضای دور از انتظار را یکی از عوامل اصلی تراکم بندری در شلوغ ترین بندر جهان ذکر کرد ، افزود : حجم فعالیت اضافی که بنادر و ترمینال ها را مشغول خود ساخته ، به وضوح قابل مشاهده است .

    ترافیک کانتینری از واردات چین ۲۸ درصد افزایش داشته است و نیمی از حجم دو میلیون و ۶۰۰ هزار TEU جابجایی کانتینری اضافی در سه ماه نخست سال جاری میلادی از تجارت چین با شرکای درون آسیایی نشات می گیرد ، در حالی که کابوتاژ داخلی و تجارت با آمریکای شمالی هریک سهم دو دهم درصدی را در حجم جابجایی اضافی بر عهده داشتند .

    تجارت درون منطقه ای به عنوان محرک اصلی رشد ترافیک تجاری رشد و ترافیک دریایی دور از ساحل به ترتیب رشد ۱۷ و هفت درصدی را به نمایش گذاشتند .




    نظرات کاربران