در حال بارگذاری ...

انجام درجه‌بندی را‌ه‌های روستایی در سطح استان های کشور


طبق آمار سال ۹۴ حدود ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار و ۵۸۲ کیلومتر آن شوسه و حدود ۱۰۳ هزار و ۸۱۳ کیلومتر راه‌ آسفالته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی با اشاره به وجود بیش از ۱۷۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت : هم‌اکنون در حال درجه‌بندی را‌ه‌های روستایی و دسته‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح استان‌های کشور هستیم تا به‌محض ابلاغ اعتبارات اقدامات در جهت شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود .

حیدر نوروزی که به‌تازگی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شده است به تشریح وظایف خود پرداخت و گفت : برنامه‌ریزی جهت نگهداری مطلوب راه‌ها ، بررسی و اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی و مطالعاتی پیشنهادی استان‌ها ، بازدیدهای دوره‌ای و ارتقاء سطح نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی و فرعی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن‌ها اهتمام ورزید .

وی افزود : طبق آمار سال ۹۴ حدود ۱۲۸ هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار و ۵۸۲ کیلومتر آن شوسه و حدود ۱۰۳ هزار و ۸۱۳ کیلومتر راه‌ آسفالته است . همچنین علاوه بر راه‌های روستایی حدود ۴۳ هزار و ۶۲۸ کیلومتر راه‌های فرعی نیز در استان‌های کشور توزیع‌شده است .

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی خاطرنشان کرد : امروزه صاحب‌نظران بین‌المللی بر این اعتقاد هستند که باید جدای از سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان توسعه ، به‌طور ویژه و مشخص به امر توسعه روستاها و ریشه‌کنی فقر گسترده‌ای که بر آن‌ها حاکم است ، پرداخت . چرا که کمبود درآمد جامعه روستایی و نیز کمبود امکانات اجتماعی مورد نیاز روستاها از جمله خدمات بهداشتی ، آموزشی ، بیمه و تأمین اجتماعی ، خطوط ارتباطی ، امنیت ، آب آشامیدنی ، سوخت ، برق و... واقعیتی عریان و ملموس است .

وی تصریح کرد : در مقابل هم ، اگرچه بسیاری از دولت‌ها ، برنامه‌های گسترده و پرهزینه‌ای را برای بهبود این زیرساخت‌ها انجام داده‌اند ، اما شواهد نشانگر آن است که این امر به‌تنهایی نتوانسته است معضلات زندگی روستایی را حل کرده و آنان را از فقر برهاند و سیل مهاجرت از روستا به شهر را کاهش دهد .

 نوروزی بابیان اینکه «فرار از این شرایط ، توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها و همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیردولتی را در کنار مردمان جوامع روستایی طلب می‌کند» گفت : راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفاء می‌کند ، به‌طوری‌که از آن به‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند . جاده‌ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی ، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیونددهنده مناطق روستایی و شهرها هستند .




مطالب مرتبط

ایمنی و رعایت حال مسافران مهمترین بحث در حمل‌ونقل جاده‌ای

ایمنی و رعایت حال مسافران مهمترین بحث در حمل‌ونقل جاده‌ای

شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در استان ملزم به استفاده از ناوگان مناسب و نظارت بر عملکرد رانندگان زیر پوشش خود در خصوص خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مسافران بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره هستند .

|

اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان زنجان

اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان زنجان

ناوگان فرسوده‌ای که دارای کارت هوشمند از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و به استناد اطلاعات بارنامه‌های صادره در بانک‌های اطلاعاتی سازمان ، کالا جابجا کرده و حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل‌ونقل عمومی کالا فعالیت داشته است ، مشمول طرح است .

|

آمادگی کامل راهداری استان خوزستان برای شروع سفرهای تابستانی

آمادگی کامل راهداری استان خوزستان برای شروع سفرهای تابستانی

در استان خوزستان ۳۲۲ دستگاه اتوبوس ، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۲۵ دستگاه سواری کرایه ، امر جابه‌جایی مسافران را بر عهده خواهند داشت و امید است تا در تابستان سال جاری رضایتمندی حداکثری هم‌وطنانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای سفر می‌نمایند جلب شود .

|

نظرات کاربران