در حال بارگذاری ...
  • تشریح تمهیدات شرکت راه‌آهن برای سفرهای تابستانی


    برای افزایش قیمت بلیت در ایام تابستان هیچگونه پیشنهادی از طرف شرکت‌های خصوصی دریافت نکرده ایم لذا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت نداریم .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون مسافری راه‌آهن گفت : روزانه ۲۳۶ رام قطار برای ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۲۱۰ رام قطار در تابستان سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است .

    میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه‌های قطارهای تابستانی را تشریح کرد .

    وی در این خصوص بیان داشت : برنامه قطارهای مسافری ایام پیک سفر در تابستان برای ۱۰۳ روز از اول تیرماه الی ۱۰ مهرماه ماه سال جاری پیش بینی شده و پیش‌فروش بلیت‌های قطار در این ایام از ۲۱ خرداد‌ماه آغاز شده است . البته به غیر از ایام عید سعید فطر مردم می‌توانند برای تهیه بلیت در باقی روزها برنامه‌ریزی کنند . روزانه ۲۳۶ رام قطار برای ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۲۱۰ رام قطار در تابستان سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است .

    موسوی با اشاره به خروج واگن‌های بالای ۴۵ سال از ناوگان مسافری راه‌‌آهن گفت : با توجه به این اقدام نه‌تنها شاهد کاهش حمل مسافر در سال گذشته نبودیم بلکه رشد  ۱۲ درصدی را تجربه کردیم .

    وی با اشاره به تعداد صندلی‌های در نظر گرفته‌شده برای قطارهای مسافری ایام تابستان بیان داشت : امسال ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی در نظر گرفته‌شده است که نسبت به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار صندلی موجود در سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم که شامل دو بخش قطارهای بین‌شهری و حومه‌ای می‌شود .

    این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در ادامه خاطرنشان کرد : تعداد صندلی‌های قطارهای بین‌شهری از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی در سال گذشته با رشد ۶ درصدی به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار صندلی در سال جاری رسیده است و همچنین تعداد صندلی موجود در قطارهای حومه‌ای نیز با رشد ۳۱ درصدی از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار به ۳ میلیون صندلی رسیده است .

     

     

     معاون مسافری راه‌آهن از پیش‌بینی روزانه ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ صندلی برای سفرهای ریلی در ایام تابستان و رشد ۱۲ درصدی در این خصوص خبر داد .

    موسوی همچنین به قطارهای گردشی مسیرهای منتهی به شهر مشهد اشاره کرد و گفت : ۷۹۰ هزار صندلی در این بخش در نظر گرفته‌شده است که نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است .

    وی افزود : علاوه بر ایجاد قطارهای فوق‌العاده در مسیر تهران - مشهد برای مسیره‌های نخجوان - مشهد ، تبریز ، مشهد و همدان - مشهد نیز قطار در نظر گرفته‌شده است. همچنین ۳ زوج در مسیر هشتگرد و ۲ زوج در مسیر تهران برای خطوط حومه‌ای فعال در ایام تابستان در نظر گرفته‌شده است . امسال برای اولین بار در مسیر تهران - سواد کوه قطار گردشگری به‌منظور بازدید از اماکن طبیعی و باستانی و ابنیه‌‌های قدیمی راه‌اندازی شده است . ۴۵ درصد قطارهای مسافری به مقصد مشهد برنامه‌ریزی شده است که شامل مبدا ۲۸ شهر می‌شود .

    مذاکره برای راه اندازی قطار گردشگری در دو مسیر تبریز - جلفا و تبریز - رازی

    وی با بیان اینکه مردم بلیت قطارهای مسافری را به صورت آنلاین و اینترنتی تهیه کنند گفت : برای افزایش قیمت بلیت در ایام تابستان هیچگونه پیشنهادی از طرف شرکت‌های خصوصی دریافت نکرده ایم لذا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت نداریم .

    موسوی مساله ایمنی را صدر برنامه های راه‌آهن عنوان کرد و گفت : برنامه ریزی جامع و کاملی از سال گذشته به حفظ ایمنی داخل قطار انجام شده و در این راستا آموزش‌های لازم به پرسنل قطار داده شده است .

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان استقبال مردم از ایجاد قطارهای گردشگری و برنامه های تابستانی به علاوه سامانه «سجم» گفت : پس از استقبال قابل قبول مردم از دو مسیر گردشگری تهران - سوادکوه و اندیمشک - تنگه پنج در حال مذاکره با آژانس‌ها برای برنامه ریزی ایجاد قطارهای گردشگری در دو مسیر تبریز - رازی و تبریز-جلفا هستیم .

     

     

    معاون مسافری راه‌آهن در ادامه با اشاره به سامانه سجم بیان داشت : این سامانه حاوی دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار اطلاعات مؤسسات مسافرتی (آژانس) که دربرگیرنده و تسهیل‌کننده ارتباطات شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی است و نرم افزار دوم در واقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد .

    لزوم تطابق مشخصات مسافر و بلیت قطار

    موسوی  با اشاره به ابلاغیه شرکت راه‌آهن به آژانس‌ها و موسسات فروش بلیت خطاب به مردم شریف ایران ابراز داشت : مقرراتی در رابطه با فروش بلیت به آژانس‌ها ارسال شده که آنها مکلف به رعایت هستند . لذا مردم آگاه باشند که برای عبور از گیت‌های ایستگاه‌ها باید مشخصات بلیت و مسافر مطابقت داشته باشد و در غیر این صورت اجازه عبور داده نخواهد شد .

    وی در پایان تاکید داشت : در خواست می‌شود مردم بلیت را از طریق آژانس‌ها و اینترنت خریداری کنند تا هنگام عبور از گیت‌ها با مشکل مواجه نشوند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ میرحسن موسوی ، معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری اظهار داشت : در قانون ماده ۱۲ اشاره شده است طبق مصوبه هیات وزیران ، ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    این رکورد نه در شرایط عادی ، بلکه در شرایط بسیار سخت که با انباشت تعمیرات لکوموتیو و واگن مسافری مواجه بودیم ، صورت پذیرفته است .

    |

    تعداد جابجایی مسافران قطارهای حومه ای در بهمن ماه سال جاری ۲۴ هزار و ۸۵۱ نفر بوده و ضریب اشغال قطارهای حومه ای در این ماه ۹۹ درصد بوده است .

    |

    تعداد مسافران ورودی و خروجی قطارها و زائرین امام هشتم (ع) در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸ نفر بوده که این مسافران در مجموع با ۲۵ هزار و ۲۰۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران